Eukanubas hundfoder

Sv: Eukanubas hundfoder

Mina får Robur maintenance just nu, men ska byta till breed när den här säcken är slut för de håller inte hullet ordentligt. Tycker det fungerar bra. Och så är det ju svenskt!

Förut fick de Orijen, men de var dåliga i magen så ofta. Annars mådde de bra av det.

Var kan man gå in och läsa om hur/vad Eukanuba gör i sina tester(djurplågeri). Har funderat på att ge min hund detta foder men jag vill absolut inte stödja något sådant.
Har funderingar på Pro Plain, någon som vet något om detta eller Mera Dog??

Får väl gå emot strömmen här då...vi har Eukanuba Rottweiler till både schäfern och rottisen, funkar kanonbra. De har ätit detta i ca 7 månader nu och är;pigga, har tjock glansig päls, fast o mörk lort, skiter hälften så mycket som med tidigare foder! De får 600 g/ hund och dag uppdelat på två givor. Båda äter med god aptit.

På tal om de här testerna så tycker jag att man i såfall ska vara lika noga med att kontrollera hur övriga fodertillverkare testar sina foder, om de ens redovisar det?

Var kan man gå in och läsa om hur/vad Eukanuba gör i sina tester(djurplågeri). Har funderat på att ge min hund detta foder men jag vill absolut inte stödja något sådant.
Har funderingar på Pro Plain, någon som vet något om detta eller Mera Dog??

Min flatrte går på Pro plan senior lax. Han är jätte fin i kropp och päls av de fodret.
Mina DPs går på Happy dog valpfoder för små raser. Den äldre av dom har byggt på sej väldigt mycket muskler av det fodret.

Royal innehåller ju mer spannmål än Eukanuba?

Jag är väldigt nöjd med min vovves resultat på Eukanubafodret. Hon mår väldigt bra och är frisk och kry med bra mage och päls.

Senast ändrad:

Oj, detta var en gammal tråd. :o

Efter som att jag har ett bra hundfoder nu, och katterna inte var förtjusta i Eukanuba när de fick det, så har jag inte givit det till hunden.

Vi ger våran Eukanuba Sensitive Digestion (eller hur de stavas). Detta pga. att han hade magproblem i somras.
Eukanuba fungerar jättebra för oss och pälsen är jättefin och hunden mår bra :)

Våran valp blev också dålig i magen av Eukanuba:(
Han gillade det verkligen inte heller!:cool: Han tyckte det var riktigt äääckligt^^ så jag tackar nej till eukanubas hundfoder..:devil:

Har en cocker spaniel och en Bichon havanasise som aldrig varit speciellt matglada. Av en slump provade jag Eukenabas cocker spaniel foder och det är det ända foder som hundarna tömt matskålarna på och gör fortfarande efter 4 säcken. Vi har tidigare haft märken som proplan .nuttra royal men det har inte varit speciellt populärt hos dem. Med andra ord är jag helnöjd .

Ger min schäferhane eukanuba working&endurance o det funkar utmärkt. Han kom till oss för ca tre månader sen o jag har aldrig varit med om en så kräsen hund.:rofl: Har provat royal canin(funka inte) Provade klass det funka i o för sig men det gick ju inte att vara i närheten av honom efter ett tag, för han fick ju så dålig andedräkt, o han vägrar tugga på tuggben o sånt så det gick ju inte att göra nått åt. Men till sist nu har ja provat eukanuba o det funkar utmärkt. Han äter jättebra. Men jag får dock ha i lite vatten så det inte blir för torrt för han. Plus att säcken räcker länge. Den är dyr att köpa först men det jämnar ut sig när man märker hur dryg den.:D

Ger min bulldog hane på snart 7 år eukanuba sensitive skin och det funkar kanon det är först nu som han inte har problem med eksem och magen men det är väldigt olika vad hundar tål och tycker om. Man får testa sig fram anser jag.

Min hund tålde det inte, fick oerhörd klåda av det. Har även hört liknande erfarenheter från andra som provat.

Liknande trådar

Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
636
Senast: Milosari
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vad har ni på er under vintern för att hålla er varma? Kanske främst jaktmänniskorna här på hund, ni brukar ha så snygga kläder...
2
Svar
39
· Visningar
2 348
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka