Ettåringarna?!

A

Ambra

Vad har ni gjort med dom? Vi har tömkört en gång och det gick lysande:banana:
Vi har ingen brådska men det var bara kul å testa:)
våra planer är att sätta för vagn innan betet. Så han har inga större krav på sig än;)
Camilla

Sv: Ettåringarna?!

Min går att leda utan problem, är verkad, avmaskad, vaccinerad och frysmärkt.

Inkörning gör vi i sommar. Fram till dess gör hon ingenting utom att äta och leka i hagen med sina kompisar. :D

Vi har borstat, verkat, lekt lite "prova sele och huvudlag" (de passar väl inte riktigt ännu :D ). Och så har vi promenerat runt lite några hundra meter från stallet och så.

Målet är att han ska sättas i vagn innan han ska iväg på bete men först måste isen försvinna. Jag är trött på snön nu men det är väl bara att ha tålamod? Frysmärkning om en och en halv vecka.

060319016.jpg

Han är betydligt bättre i framstället än vad han ser ut på bilden även om han ser ut att bli ungefär lika fransysk som sin mamma.

Vilken utsrålning han har:love: Våran ser ut som en riktig galt:o

Utseende är inte allt vet du väl? ;)

De ska kunna trava också och det finns inga utställningsdomare på travbanan. :p

Vet inte hur många ggr jag har hört: utseendet visar klassen:smirk:
Så det verkar lovande för er;)

Ja, verkligen trevlig... De jag är med på och ska köra in och träna ser bara allmänt raggiga ut:angel: ännu så länge... Men så går de på flock i lösdrift också... Är nätt och jämt hanterade än, mer än ledning fram och tillbaka till stall när det ska verkas och avmaskas och uppbundna i anslutning till kraftfodret...

En till då, mera från sidan på min lilla kuse.

060319019.jpg

Han kan aldrig stå normalt när man är ute med kameran. :D
Det syns lite mer där att han har ljusare man och svans än han är på kroppen.

Han ser ut som en riktig goklimp:) Är han snäll och vettig att hantera?

Ghosts kille får många goa grabbar att busa med i sommar. :)
th_lobo3.jpg
th_lobogalenblick.jpg
th_lobo2pverberga.jpg

Vår ettåring är hos "Nafayette" bland andra hingstar redan nu och han ser säkert fram emot att få en till fuxkompis.

Ambra skrev:
Han ser ut som en riktig goklimp:) Är han snäll och vettig att hantera?

Han är lika trevlig som han ser ut. :love:

Exempel: Nu i vårsolen tycker grabbarna att det är mindre kul att gå in när de ska jobba. Man kan leda honom utan grimskaft medan de två äldre herrarna far runt honom i full fart. Men han har en tendens att slicka på folk. :o

Med det underbara psyke han har tror jag att det blir lika enkelt att köra in honom som förra årets unghäst...

Nu är lillgrabben frysmärkt. Men vad liten han var mot de andra. :o

Det var minst sagt spännande att lasta en barfotahäst på is. :crazy:

Efter det kom vårfloden så nu kan vi snart börja tömköra! :idea:

Tjo!
Vi var så himla sena med att köra in den nuvarande tvååringen förrra året så i år tog vi tag i ettåringarna mkt tidigt. De är båda superduktiga, de borstas, selas å tränsas utan problem. Båda är mkt tömkörda, en liten runda på ca 3-400 m två gånger i veckan sedan januari. De går i Walkern i 20 min 2 ggr i veckan.
Och min lilla Prins har varit i vagn 2 ggr redan!!
(jag är borta halva April + halva Maj så jag vill hinna få dem trygga i vagnen före jag åker, sen blir det upphåll, vagn ett par ggr när jag kommer tillbaka sen bete.)
/M

Vi har också som mål att ha dem i vagn innan betet. Än så länge är de bara vardagshanterade dock.

Abbe10mn.jpg

Diamant10mn.jpg

Senast ändrad:

*knapplån*

Vad fina dom är allihopa. Bilderna får mig att sakna travtiden och speciellt unghästarna.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 545
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 860
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar