Ett Speciellt Piab Träns

carrin

Trådstartare
Är det någon som minns det Piab tränset med stående smala silverslingor på pannband/norsgrimma och inåtvända spännen på sidostycken och tygel? Om jag inte minns fel hade Irco Mena detta träns under några år. Har letat otroligt mycket efter detta träns och tänkte om någon mer kanske minns detta träns??

Sv: Ett Speciellt Piab Träns

om du kan tänka dig att avvara ett så är jag hugande spekulant.Har letat länge, egentligen kanske det inte är hyperkvalitativt men det är något personligt.

*Putt putt*...Ingen mer som minns detta träns? Har någon kanske sett det på senare år i någon butik??

Jag tror att jag har det på bild i en gammal katalog, men det hjälper ju inte dig förstås.:p;)

Jag hade ett sådant, mörkbrunt. Tyvärr sålde jag det för rätt länge sedan, men de kan säkert komma ut på annons då och då.

De flesta verkar ha haft/ha sett ett men ingen har det kvar. Jag är nostalgisk och därför letas det frenetiskt

Om ingen hinner lägga in en bild innan senare ikväll, så kan jag scanna in bilden från katalogen.:idea:

Här är bilden:
Trns.jpg

EXAKT det jag menade. Hittade ett hemma hos en bekant som var lagat i sidostyckena, det kanske man inte vill ha men en amssa människor måste ju ha köpt detta när det utbjöds till salu.

om du kan tänka dig att avvara ett så är jag hugande spekulant.Har letat länge, egentligen kanske det inte är hyperkvalitativt men det är något personligt.

Ska kolla upp hur fräscha dom är. De ena används till hästen med bautahuvud - enda som passar hyfsat - de andra är lite halft isärplockat, såg att pannbandet hängde på en krok tex. Är de i sådana fall mest nosgrimma o pannband du är ute efter eller hela tränset?
Ska rota runt i sadelkammarn när jag hinner, bättre att grejorna används än att de bara hänger för att kastas till slut...

Låter schysst... skulle helst vilja ha hela om det går att ordna. Full eller cob Size... Värsta jakten på en gammal grej...som antikdeckarna typ:smirk:

har ett jättefint i st full om du vill köpa tror tyglarna med är med det ligger nedpackat i gaderoben i en påse.

EXAKT det jag menade. Hittade ett hemma hos en bekant som var lagat i sidostyckena, det kanske man inte vill ha men en amssa människor måste ju ha köpt detta när det utbjöds till salu.

Jaa det har jag också!

Men var det är har jag ingen aning om :o

Haha, det där tränset (99% säker iaf) kommer jag ihåg att vi stod och skojade om där jag jobbade förut. Det är ju... hemskt :p

Men jag är å andra sidan för ung för att kunna känna mig nostalgisk över det, kanske är därför jag inte ser det fina i det!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 604
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 184
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18