Ett par bilder på Kamé

gadriel

Trådstartare
Första gången hon hamnar på körforumet, brukar vara Lova som har den rollen annars. Idag har vi tränat vidare på halter fortfarande med grimma och rep och vi börjar bli redo för tömkörningen och idag kom Kamés sele som hon fick prova och hon brydde sig inte det minsta om mitt fixande och trixande innan allt kom på plats.

Jag vet att den egentligen är i klenaste laget till min pålle men jag har precis köpt en rejäl sele till fjordingen + maratonvagn så det gick inte att trolla fram något bättre :crazy:. Tanken är att jag ska ha den här nu vid tömkörningen och inkörningen när det inte är så tungt så ska jag köpa en bättre sele så fort jag får råd.

kame1.jpg

kame3.jpg

Sv: Ett par bilder på Kamé

*dreggel* i mitt nästa liv ska jag ha en nordis. Nä förresten..
Många nordisar :love::love:

Varför inte redan i detta ;)
Utan att säga något ont om andra raser (finns många jag skulle vilja ha om inte en massa "om" fanns) så kan man inte ha en bättre än en nordsvensk!

Inte för att jag är partisk eller så..... :angel:

Lotta

:o
Utan att säga något ont om andra raser (finns många jag skulle vilja ha om inte en massa "om" fanns) så kan man inte ha en bättre än en nordsvensk!

Lotta

*asg* ja inte för att vara partisk (:angel:) men nordisar är ju en fantstisk ras...om än väldigt envisa och självgoda (iaf min dam som enligt henne är bäst och störst i världen) :D.

En annan fantastisk ras är ju iof fjordingar ;) fast jag kan inte påstå att min fjording har så mycket av maffigheten som Kamé har hon är mest bara rund och söt :angel:

Nordisar är skitgoa! När jag köpte häst var det shire eller clydesdale som gällde - annars ville jag inte ha någon häst. Utom möjligen om jag kunde hitta rätt nordis då...

Men jag hittade rätt shire :bump: så det bidde ingen nordis! Men vem vet vad som händer längre fram i livet?

Lotta

Jag undviker hästar för jag är allergisk. Och jag är mer än nöjd med att pyssla med mina åsnor som jag inte reagerar på (mer än om de har massa spån i pälsen)
Så jag hoppas på att slippa hästallergin i nästa liv..

Trist med hästallergi... :cry:

Förmodar att du redan känner till det men ändå. Basjkirhästar och American Curly brukar inte vara allergiframkallande för många allergiker. Kan ju vara något att testa om du skulle drabbas av akut lust att köra häst någon gång i framtiden!!!

Nordisar är skitgoa! När jag köpte häst var det shire eller clydesdale som gällde - annars ville jag inte ha någon häst. Utom möjligen om jag kunde hitta rätt nordis då...

Men jag hittade rätt shire :bump: så det bidde ingen nordis! Men vem vet vad som händer längre fram i livet?

precis, först ville jag absolut ha nordsvensk och då blev det kamé, när jag skuell köpa en nordis till var det väldigt svårt att hitta en vettig och när jag hittade annonsen på Lova, min fjording, visste jag att det var en perfekt pålla för mig.

Jag undviker hästar för jag är allergisk. Och jag är mer än nöjd med att pyssla med mina åsnor som jag inte reagerar på (mer än om de har massa spån i pälsen)
Så jag hoppas på att slippa hästallergin i nästa liv..

Ajdå, tur du kan ha åsnor iaf :) Dom är ju jättefina dina åsnor, blri också sugen på att skaffa, är de pigag att köra med, har fått för mig att de är ltie sävligare än hästar men det kanske inte stämmer?

Ajdå, tur du kan ha åsnor iaf :) Dom är ju jättefina dina åsnor, blri också sugen på att skaffa, är de pigag att köra med, har fått för mig att de är ltie sävligare än hästar men det kanske inte stämmer?

De ligger ju mycket lägre i blod än hästarna men när man kör med Nelly så får man räkna med att det blir full fart och många bocksprång. Lite olika från åsna till åsna men mycket beror nog på hur man hanterat dem från början.
Men till sättet går ju inte att jämföra dem med hästar. Man säger inte till en åsna vad den ska göra utan det gäller att vara kompis med den och be snällt (godis fungerar också :D). Sedan väljer åsnan ut vilken människa den vill tillhöra. Väldigt personliga djur är det.

Trist med hästallergi... :cry:

Förmodar att du redan känner till det men ändå. Basjkirhästar och American Curly brukar inte vara allergiframkallande för många allergiker. Kan ju vara något att testa om du skulle drabbas av akut lust att köra häst någon gång i framtiden!!!

Ja det är trist.
Har faktiskt funderat på att skaffa mig en amerikan curly någon gång i framtiden. De är ju dessutom mycket charmiga med sitt krull. Gillar krulliga djur, har just nu en krullig katt.

Man säger inte till en åsna vad den ska göra utan det gäller att vara kompis med den och be snällt (godis fungerar också :D). Sedan väljer åsnan ut vilken människa den vill tillhöra. Väldigt personliga djur är det.

Undrar om Tom är en 800 kgs åsna EGENTLIGEN? Låter ju så :angel:

Basjkirerna är också himla häftiga små hästar!!! Jag har ridit på en sådan - kändes nästan hemskt för den var så liten (som en isis ungefär var den här men den var en liten basjkir) så jag trodde inte att den skulle orka. Efter tre timmar orkade den då fortfarande bocka och busa i galoppen... och slängde snyggt och prydligt av mig i ett dike för övrigt... men det var en rolig turridning som dock tog en månad att återhämta sig från rent fysiskt. Så snygga blåmärken har jag aldrig haft - inte ens när jag åkt av shiren.

Basjkirerna sägs utan vidare orka med ryttare upp till 130 (!!!) kg... fast de är små i storleken. Urstarka små djur. Och coola som tusan.

Senast ändrad:

precis, först ville jag absolut ha nordsvensk och då blev det kamé, när jag skuell köpa en nordis till var det väldigt svårt att hitta en vettig och när jag hittade annonsen på Lova, min fjording, visste jag att det var en perfekt pålla för mig.

Ja ibland är det bara så att hjärtat väljer åt en. Det var därför min 8-10 åriga välridna och välkörda valack (som jag skulle ha alltså) blev en fyraårig hingst som var sutten på och lite körd... :eek:

Men vi matchar på något sätt. Kärlek vid första ögonkastet och HAN valde mig. Kom direkt springande till mig utan att bry sig om matte och husse och lade huvudet i min famn. Sedan stod han bara där. Jag försökte vara förnuftig och låta bli att välja honom men det funkade inte så det blev en Tom till mig. Har inte ångrat mig en sekund!!!

Hjärtat vet när hjärnan tror att den vet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
Träning Var på NH-kurs i söndags eftersom klubben anordnar kurser i säker hästhantering under våren. Jag har alltid varit nyfiken på NH och...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka