ett nytt tråd försök ang blandraser

T

Toudi

den förra tråden blev överfull utav annat än den skulle :smirk:

NI som har blandraser va är den för blandnig mellan?
Hur kom de sig att just du skaffa just den blandras och inte en renrasig?

Har du någong gång ångrat ditt köp?

bild hade vart kul å så :love:

prövat att ställa ut i utställning för blandraser någon gång?

Sv: ett nytt tråd försök ang blandraser

NI som har blandraser va är den för blandnig mellan? Dvärg snuzer-papillon/bichon
Hur kom de sig att just du skaffa just den blandras och inte en renrasig? Fick han i student present av min dåvarande bästis :D

Har du någong gång ångrat ditt köp? Nej,han är min stora idol

bild hade vart kul å så -se ner

prövat att ställa ut i utställning för blandraser någon gång? nej
{36e2c830-fd5e-4990-b4b5-80b88e2c779a}.jpg

Nilsson

NI som har blandraser va är den för blandnig mellan? Golden-Golden/Tollare
Hur kom de sig att just du skaffa just den blandras och inte en renrasig? Min dåvarande granne hade en hund från tidigre kull och jag tyckte det ar en trevlig hund... samtidigt såg jag en annons i gula tidingingen och det var samma uppfödare som tagit en kull till *ödet*
Har du någong gång ångrat ditt köp? Ja och nej, han är super duper snäll, men det har varit en hel del problem med han både fysiskt o mentalt. hade jag vetat det jag vet idag om tidigare kullar o uppfödaren skulle jag inte köpt honom, men jag skulle heller aldrig byta bort honom och inte tycker jag mindre om han för det.

bild hade vart kul å så
- Självklart
prövat att ställa ut i utställning för blandraser någon gång?Nej
{793b57b9-977d-4138-b7a2-8d3b5aed9734}.jpg

{f24cb6f2-0011-4ea8-861d-dae24db7329a}.jpg

Trusse

ja man ser ju att det är tollare i honom iallfall :) fina båda två.

jag har en ängel vid namnToudi :love: hon är 50 % rottis resten boxer och bordercollie.
ser ut som en ung rottis så har hon vitt bröst.

hur de kom sig att ja skaffa en blandras istället för renrasig.. hm.. det var inte planerat att skaffa ytterligare en hund just då , men så fick ja se henne å så va de kört ;) Sedan har ja väldigt bra erfarenhet utav blandraser sen tidigare. Den vi hade just då var en blanding mellan bordercollie och schäfer er riktig pärla :love: sedan blev hon olyckligtvis påkörd :cry:

skulle aldrig för mitt liv ångra mitt köp av min älskade Toudi
har aldrig ställt ut i utsällning. Däremot är hon mkt skicklig på spår och bevakning ;)

om ja bara visste hur man kunde fixa bild så hade ja gjort det :(

Har du bilder i datorn? Lägg upp dem på en sida på internet och länka sen till dem eller infoga... Lätt som en plätt :p

Dvärgtax och en blandras (troligen ngn slags terrier och pudel)

Jag fick honom i 30-årspresent. Jag hade önskat mig en knähund, då alla tanter har det. ;)

Njae. Inte direkt, men eftersom jag tycker att hundar skall avlas med kunskap och omsorg om sjukdomar osv. så var denna blandras inte så genomtänkt.

Han är en personlighet av stora mått, så jag ångrar absolut inte att han är min hund.

bild hade vart kul å så :love:

Varsågod:

th_july05013.jpg

happyutomhus.jpg

Ja, med ett hederspris som resultat. :)

Senast ändrad:

ja ja har bilder på datan, så försökte ja lägga upp dom på en sida som heter fotogalleriet men så står det att ja bara kan ladda upp bilder som är av jpg fil .. ja har bmp.. du vet möjligtvis inte hur man gör för att byta från bmp till jpg ? :confused:

ojoj de va inte dåligt med hederspris ;) han ser mysig ut :D

Toudi skrev:
ja ja har bilder på datan, så försökte ja lägga upp dom på en sida som heter fotogalleriet men så står det att ja bara kan ladda upp bilder som är av jpg fil .. ja har bmp.. du vet möjligtvis inte hur man gör för att byta från bmp till jpg ? :confused:
Kan man inte göra det i typ Picture it eller likande program?
Annars kan du ju testa lägga upp dem på Lunarstorm eller photobucket...

min data är så långsam :crazy: tar evighetet de mesta, det ja kan välja mellan de är att skicka till skrivbordet eller till epostmottagare det står inte länka till eller likn, öppna med står de också..

Toudi skrev:
min data är så långsam :crazy: tar evighetet de mesta, det ja kan välja mellan de är att skicka till skrivbordet eller till epostmottagare det står inte länka till eller likn, öppna med står de också..
Testa gå till programmet du vill öppna bilderna med..

du kan skicka dom till mig över msn om du vill så kan jag göra om dom till jpg om det inte går på din dator.

Annars kan du först prova själv att öppna bilden och sedan "spara som" och så ska du kunna ändra formatet där till jpg eller jpeg kanske det står.

Går inte det kan du skicka dom till mig över msn; wow_mia@hotmail.com så kan jag göra om dom till jpeg och skicka tillbaka så kan du lägga upp dom på fotogalleriet :idea:

Toudi skrev:
ojoj de va inte dåligt med hederspris ;) han ser mysig ut :D
Tja, jag tror att de flesta fick hederspris. :o Tillställningen var inte vad jag skulle kalla seriös, men han fick ett fint litet utlåtande om att han var ngt fransysk fram, bra bakbensvinklar och lång rygg och sådär.

Han är mysig, men inte så mysig som han ser ut. Han har stor integritet och gillar inte karlar. de skall skällas ut, alternativt skall man försöka bita dem om de är för närgångna. matte är han dock dödligt förälskad i. Han är som en trånsjuk papegoja efter mig.

Jag skulle beteckna honom som egen, explosiv och arbetsvillig. han lär sig saker och ting oerhört snabbt och älskar att hoppa. Nu påminns jag om att jag borde satsa på agility med honom. han är snabb och lyhörd, klättrar på allt han kan komma över. Men vi har bara startat en gång och blev då diskade. han ylade innan han fick börja, siktade in sig på fel hinder, jag fick stopp på honom och han hoppade rätt hinder men bakifrån.

15 sek. och vi var ute ur leken. :D

Jag har skapat en del trådar om denna jycke då han inte har varit så lätt alltid. Geezer har varit min mentor i denna resa som det varit att fungera ihop med en liten hund av tax/terrier-temperament.

Tack Geezer! :bow:

å tack va snäll du är :) ja gjorde som du sa det gick fint att ändra till jpg ;) men ja har ett annat probllem.. ja skulle vilja se bilderna lite närmre.. lite mer tydligt.. har försökt med förstoringsglas mm. då blir dom större så sparar ja de så som ja ändrat , men sen n'r ja öppnar så är bilden fortfarande lika otydlig.. :confused:

Grand danois (mamman) och pointer + något mer (pappan).

En slump, jag ramlade över en valpkull som inte hade det så bra, så jag var tvungen att "rädda" en valp.

Jag har aldrig ångrat hunden, honom skulle jag vilja klona i tusen kopior :love: . Däremot är jag starkt emot blandrasuppfödning (och ALL oseriös hunduppfödning överhuvudtaget).
Sedan känns det lite surt att vara begränsad tävlingsmässigt.

bild hade vart kul å så

Tyvärr strejkar datorn :mad: , får bli någon annan dag...

Nej, jag tycker det är lite halvlöjligt... :o

- 75% Schäfer 25% Collie

- Tja... Ville ha en trevlig hund som inte kostade alltför mycket.

- Flera gånger, men minst lika många gånger varit GLAD att vi gjorde det!

bild hade vart kul å så
buddah.jpg

- nej

------
Denna hunden har inte jag i min ägo idag tyvärr. Men det har inget med hunden att göra.

Jag har 2 blandraser
Jaffa som är blandning mellan sch/BS och collie och fyller 14 i augusti
Jaffa0402161.jpg

och Pepsi som är blandning mellan sch o BC
Pepsi0516.jpg

deras valpar Bengtsson o Figo
BENGTSS2.JPG

nu vet jag inte vad som hänt med fotogalleriet då bilderna inte syns...men förhoppningsvis så syns dom snart igen....

Har även en renrasig men har aldrig ångrat mina blandisar....har inte ställt ut nångång...på lördag blir det premiär...för renrasen

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 515
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 927
Senast: Happimess
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar