Ett mirakel har skett!

Sv: Ett mirakel har skett!

nje, va väl inte direkt jättekul, fast det värsta va väl att han kom och gav mej musen och skulle visa hur duktig han var :crazy:
Två dagar senare så kom han med den andra. Jäkla kattskrälle.
Kan säga att jag hade en fågelbur med väldigt tätt galler, men likförbannat lyckades dom ta sej ut ur den.. eller om han fick in tassen på nåt sätt och slet ut dom :confused:

God Jul btw :)

//J som tycker att julafton är årets mest onödiga dag :D

Uh :crazy: Här blev de iaf kvar i buren, nackdelen är bara att polarna åt upp inälvorna så jag som var en liten skit då kom hem och fick se världens snuskigaste gerbil :eek:

God jul på dig med :)

//Zebran, som håller med :D

Ne, inte speciellt.
Fast jag föredrar nog det sättet istället för en blodig, halvt uppäten :crazy:

såå.. har "odjuren" fått nått i julklapp än? :D *byter till ett roligare ämne*
Hilda fick ett par såna där stänger (vad dom nu heter) å jösses va hon äter :o satte in en för 10 min sen, och den e snart slut :crazy:

Nix, de fick inga julklappar på riktigt precis :D De får räkna nya flaskorna och sina fröglassar som julklappar :p

Ska iväg till ÖB nån dag och handla sen tänkte jag, behöver lite nytt i buren. Så det får bli sena julklappar också.

Annars har de bara fått extra gott käk, solrosfrön, kattmat och hundmat i vanliga basmaten och så min tacoblandning jag gjorde - jasminris med riven ost och gräddfil :love: Mäkta poppis!
Sen ska de få julklappspapprena och kartongerna från julklapparna också :D

Fast mjölkprodukter ska man nog vara sparsam med enligt mig, men lite kan ju inte skada :D

har pratat med pappa förresten. Han vet inte när han åker till tyskland nästa gång, men det får man väl reda på sen, han åker rätt ofta iaf. han är inte säker på om han kan ta med rådisarna men kanske iaf :D Kruxet är bara att han åker genom småland mitt i natten, så det är upp till dig om du vill möta upp då om han kan ta med de (vilket inte borde vara något problem iom att han hatar råttorna och gärna hjälper till att bli av med de :angel: :D)

jo, att man ska va lite försiktig vet jag, men testa går alltid ;)
Om han passerar småland mitt i natten spelar inte mej nån roll... jag är vaken dygnet runt :D antar att han åker E4:an i så fall?

Du kan ju hojta till om han känner för att ta me dom :d

Jo fast jag syftade mest på tt det är slembildande, är nån som provat utesluta mjölk ur råttornas diet och antalet mycoråttor minskade :bow:

Ingen aning, har för mig det iaf. Jorå, jag hojtar! :)

(Och så måste jag bara få förbanna denna mus en sväng, den dog så nu får jag sitta och tabba mig fram! :mad: )

aha..
Jag brukar aldrig ge mina råttor mjölkprodukter, men att antalet mycoråttor skulle minska tvivlar jag faktiskt lite på :crazy:
Det är ju trots allt en smitta, och skulle den i så fall komma från mjölkprodukter? :confused:

Hahaha va glad att den inte gjorde som för en av mina polare.. en sån där trådlös mus exploderade i handen på han :rofl:

Kanske inte riktigt minskade utan typ... äh, jag minns dåligt för tillfället, får kolla i HR sen. Men det hängde ihop med att mjölk är slembildande iaf :D

Haha smidigt :rofl:

Frågat pappa nu och jepp, det är via E4:an han åker. Bor du i närheten eller kan du ta dig dit nånstans? :)

Okej att mycoplasma kan utvecklas (om råttan då redan är smittad) om den blir stressad, förkyld osv.
Kanske har å göra med att dom bildar massa slem i halsen osv, att det "bryter ut" ? :confused:

Jag har 3 mil te E4:an så det är inga större problem att ta sej dit :D

Kanske det, minns inte riktigt nu :D Ska kolla i HR sen, hojtar till när jag vet. Lät vettigt iaf :)

Ok, prima ballerina :D

Haha ok.. gör så.
Apropå ingenting så gav jag henne lite gräddfil innan. Inte fan åt hon det :mad:
Kattens torrfoder var däremot jättegott. *suck* jag blir inte klok på den där råttan

Inte jag heller höll jag på å säga.. :angel: Jag har väl inte nåt val. Meeen jag har hittat nåt hon verkligen tycker om ;) Sparris! :D (sån där i glasburk, men jag vet inte om det är så bra :crazy: )

Liknande trådar

Övr. Djur Diva http://www.mypetpages.net/artists/3340/0/e94c12acd932d8952f98946783c702ac.JPG...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
6 647
Senast: rattalskare
·
Övr. Djur Tanterna (Diva, Lolita och Cacharel) (Diva är svart slät, Cachen är svart krullig och Lolita är rödögd)...
2
Svar
27
· Visningar
1 616
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Knäppte lite bilder på råttorna och sniglarna idag :) Diva...
2
Svar
30
· Visningar
1 625
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Yes, nu har jag varit i farten igen :D Hade +grader i förrgår så jag var ut och fotade lite, tyvärr tog batterierna slut och sen har...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
7 892
Senast: GALOPP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V