Nya bilder!

Sv: Nya bilder!

Det är olika. Bjässarna är svåra att få tag på ja, och dessutom dyra iom att det är svårt att få de att para sig, när de väl gör det lägger de visserligen 100+ägg, men det är hög dödlighet på småttingar :/ Kan dock vara ganska enkla att få tag på på somrarna om man är villig att få hem viltfångade räddningsobjekt som skulle blivit mat egentligen, men det är inte det bästa precis :crazy: var så jag fick tag på mina (haft fångenskapsuppfödda bebisar innan men alla dog), hoppas för glatta livet att de ska skaffa smått nån gång, annars hade jag aldrig köpt de ens för viltfångat är jag väldigt anti egentligen :p
Däremot tex Lissachatina fulica kan man hitta gratis lite här och var typ, "alla" har såna, de pökar precis hela tiden, lägger ägg för glatta livet och typ alla överlever om man inte tar död på de, så de är omöjliga att bli av med :crazy:

Nix, eller tja, det beror ju lite på. De går ju att stöta på ute, det gäller bara att man åker till Afrika först :D Achatina achatina (bjässarna) är största landlevande arten på jorden också, kan bli 30 cm i skallängd :eek: :love:

//Zebran som MÅSTE ha en 70 cm lång trumpetsnigel nån gång :angel:

oj, tänkte inte, 70cm. Scheisse, det är ju enormt :O

Haha sniglarna är lite småläskiga. Skulle aldrig våga hålla :D Några verkar lite kameraskygga också ;) Men råttorna gillar jag :)

Asså Balder och Thor-Leif dom är :love: Dom andra är såklart fina dom med! :bump:

Liknande trådar

Övr. Djur Yes, nu har jag varit i farten igen :D Hade +grader i förrgår så jag var ut och fotade lite, tyvärr tog batterierna slut och sen har...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
7 873
Senast: GALOPP
·
Övr. Djur Knäppt lite nya bilder på gammelskruttan Diva, som fyller 2½ snart :) :love: http://images.fotopic.net/?id=30795299&noresize=1...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Har ändrat lite hos de små jättesniglarna (under 10 cm) igår och knäppte förstås lite nya kort :bump: *...
2
Svar
26
· Visningar
1 766
Senast: gul_zebra
·
Övr. Djur Adebisi, tiger Said, tiger (som hellre fortsatte sova än kom ut idag :p) Cyril, marginata suturalis Beecher...
2
Svar
33
· Visningar
2 236
Senast: Farrix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar