Lite nya bilder...

Sv: Lite nya bilder...

Jag vill fortfarande ha en sån där stor snäcka där skalet passar på min lilla råtta :angel:
Hojta till om du lyckas få tag i en :D

Jag hade vinbergssnäckor som husdjur (utomhus) Varje vår och höst så räknade jag dem, genom att skriva ett nummer på skalet med tusch som satt några år. Sista året jag räknade hade jag 430 nånting :) Så fort jag såg nån som parade sig så slängde jag iväg dem åt var sitt håll minns jag, men ändå så plockade jag nogrant undan dem om mamma skulle klippa gräset. Skalen är väldigt vackra, tyvärr så blir de väldigt gamla så det tar lång tid innan de dör.

Alla vita stora sniglar hette Sune..de bruna hade inget namn för de var inte gamla nog att döpas. ja herregud..vilken barndom.

/jenny

Nix, de är mina husdjur ;) Och så är jag veg så det skulle aldrig falla mig in att ens prova :p

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: Otherside
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
2 000
Senast: Raderad medlem 147980
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 076
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka