Lite nya bilder...

Sv: Lite nya bilder...

Jag vill fortfarande ha en sån där stor snäcka där skalet passar på min lilla råtta :angel:
Hojta till om du lyckas få tag i en :D

Jag hade vinbergssnäckor som husdjur (utomhus) Varje vår och höst så räknade jag dem, genom att skriva ett nummer på skalet med tusch som satt några år. Sista året jag räknade hade jag 430 nånting :) Så fort jag såg nån som parade sig så slängde jag iväg dem åt var sitt håll minns jag, men ändå så plockade jag nogrant undan dem om mamma skulle klippa gräset. Skalen är väldigt vackra, tyvärr så blir de väldigt gamla så det tar lång tid innan de dör.

Alla vita stora sniglar hette Sune..de bruna hade inget namn för de var inte gamla nog att döpas. ja herregud..vilken barndom.

/jenny

Nix, de är mina husdjur ;) Och så är jag veg så det skulle aldrig falla mig in att ens prova :p

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
657
Senast: movi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Roheryn
·
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
438
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama