Nya snigelbilder

Sv: Nya snigelbilder

Personligen så gillar jag inte sniglar, fast det fashinerar mig hur många sorter det finns. Trodde det bara fanns någon enstaka, så smart är jag. Jättefina bilder du tog! Fast tar man 90 blir det alltid några bra :D De har otroligt fina skal :) Speciellt tigrarna hade fin färg,

Kul med människor som har andra djur som intresse än alla de som bara gillar "standardhusdjuren", så som katt, hund, kanin mfl :bow:

/ från en hund o hästmänniska :p

gul_zebra skrev:
Jepp :D Om bara syrran kan bli klar nån gång så jag får slänga in bilder... Kan inte lägga in de på min dator av nån konstig anledning :crazy:

ajdå.. men jag väntar på råttbilderna :D

Oj blev rädd när jag såg de första, hade inte en aning om de fanns så stora sniglar :p Men de var riktigt fräcka hela bunten :banana:

Hur får man tag i en sån jättesnäcka? Hur ska de bo? Vad äter de? Jag tror jag är kär :love: :love:

Det är lite olika :p Privatpersoner, företag osv. Imazo ska visst ha men de ska visst vara viltfångade och insmugglade och då är det inte ens säkert att det är rätt art.

Mina är iaf viltfångade från början, åkt till Brixton market i england där de kort sagt plågats, köptes upp av en som räddar sniglar där varje sommar och så köpte jag de från henne.

Nu ska pengar skrapas ihop så ska jag få hem 2 till som är födda i fångenskap också :banana: Visserligen bara 5 centimeter stora bebisar, men ändå! :)

Hjälp vad stora de var.. Fats rätt balla. Men lova mig att inte släppa ner de i min akvarium. ;)
Hur många har du?? Och hur stora kan de största bli??
Vad är det för sort?? *nyfiken:bump:

Det är lugnt, för tillfället törs jag inte peta på de (jag är megaduktig som läser om mask de kan ha. Jag borde skaffa handskar innan jag läser sånt för maskar som kan borra sig in i huden är äckligt värre...) :angel:

Har 2 bjässar, Achatina achatina. De blir upp till 30 cm i skallängd, men stannar vanligtvis runt 18-20 cm.
Och så har jag 2 Lissachatina fulica som blir runt 12 cm, 1 Achatina dimidiata och 1 Achatina smithii som blir 10-12 cm. och så resten som ska flytta då, orkar inte rabbla upp de :D

och så vinbergsnäckorna förstås, 2 st har jag. Men de är ju småskitar med sina upp till 5 cm :p

Achatina achatina är största landlevande snäckan på jorden så det är väl där maxet ligger på. Räknar man däremot med vattensnäckor också så är trumpetsnigeln störst, den blir 70 cm i skallängd... :love:

Var bor djuren? Shit va stor den översta var! herrreguud !
jag tyckte det va lite äckligt :p

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 321
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Nu är jag lycklig igen, efter 5 veckors gråtande och sörjande efter min älskade Zizzo. Igår kväll kom han äntligen hem, jag har...
Svar
14
· Visningar
2 121
Senast: Majvi
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 939
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar