Ett meningsfullt liv

Jag blev ju aldrig någon. Människor tycker inte om mig och jag är ensam. Så jag tänker att jag vill göra något för mig själv och som är bra för planeten. Men hur ska man få ork och tid till det när man jobbar? Jag känner inte att mitt jobb är meningsfullt. Jag gör det bara för att få pengar. Det är hårt slit och dålig lön. Så livet är ganska meningslöst.

På jobbet diskuterade vi om tvätt mellan tår. En kollega tvättade aldrig sina fötter specifikt. Dom fick liksom bli rena av sig själva i duschen. Vi andra tvättade med tvål mellan tårna.

På jobbet diskuterade vi om tvätt mellan tår. En kollega tvättade aldrig sina fötter specifikt. Dom fick liksom bli rena av sig själva i duschen. Vi andra tvättade med tvål mellan tårna.
Intresant vad som diskuteras på jobbet ibland. :D Vi har aldrig diskuterat tår tror jag (och jag har faktiskt aldrig någonsin gnuggat mina), men av naturliga anledningar kom handdukar upp, och jag satt och GAPADE när två människor i gruppen talade om att de tvättar sina handdukar, alltså typ badlakan) efter varje användning. De är dessutom fem i familjen. Hur i allsin dar gör de annat än tvättar tänkte jag?! 😲
Allt är ju så olika.

Mina får också bli rena av sig själv i duschen om jag inte har varit ute och sprungit runt barfota. Då kan de behöva sig en intvålning. Men annars är de ju inte smutsigare än någon annan del av mig. Det vill säga inte särskilt mycket alls.

Jag har för övrigt letat efter en utbildning för att kunna starta och driva en plantskola, men en sådan utbildning verkar inte finnas.
Det finns utbildning för att jobba med en plantskola/odling och utbildning för att starta eget företag, man får kombinera dessa. Plantskola är ett för litet område för att förvänta sig att det finns en allt i ett utbildning även om det skulle kunna finnas.

Nä. För ett tag sen tog jag upp problemet att "allting alltid är mitt fel", att ingen annan någonsin behöver ta ansvar för vad de gör utan allt ansvar ligger på mig, och att jag inte orkar ha det så. Hon sa ingenting. Och ämnet ensamhet har inte heller någon lösning. Är fortfarande lika ensam som förut.
Det finns inte mycket att säga om det ämnet, om inte annat för att det varken finns logik eller sanning i att enbart du i hela världen behöver ta ansvar för något. Du uppfattar det på det viset, men det är ingen sanning. Hela världen är inte i komplott mot dig.

En psykolog kan inte servera dig en lösning på fatt utan bara nysta upp orsaks samband, assistera dig i att bearbeta dessa. och ge dig verktyg för att hantera det som är problematiskt.

Ni vet om att i flera världsdelar så anses det ohygieniskt att inte ha bidé?
Bidé vet jag inte just om folk har åsikt om, men i arabvärlden finns den fantastiska uppfinningen duschslang vid toaletten så man kan skölja underlivet i samband med toalettbesök - det är något jag gärna sett infört i Sverige. Någon tvål på offentliga toaletter såg jag dock sällan till jag tror mest man använde vatten (ibland fanns det även toalettpapper).

Är du oförskämd? Det behöver du inte vara. Jag spolar av händerna. Att spola av armhålorna eller skrevet går dock inte om man inte står i duschen. :meh:
Jo det går utmärkt att stå vid handfatet, även om du inte tycker att du kan, vilket såklart respekteras, så måste du inse att det funkar hur bra som helst för andra, enkelt och snabbt när man ändå byter trosorna, rumpan redan bar liksom.

Intresant vad som diskuteras på jobbet ibland. :D Vi har aldrig diskuterat tår tror jag (och jag har faktiskt aldrig någonsin gnuggat mina), men av naturliga anledningar kom handdukar upp, och jag satt och GAPADE när två människor i gruppen talade om att de tvättar sina handdukar, alltså typ badlakan) efter varje användning. De är dessutom fem i familjen. Hur i allsin dar gör de annat än tvättar tänkte jag?! 😲
Allt är ju så olika.
Så gör vi med. Har 2 små barn och tvättar mycket men det är faktiskt oftast kläder.

Så gör vi med. Har 2 små barn och tvättar mycket men det är faktiskt oftast kläder.
Men tvättar ni inte handdukar varje dag måste ni ju ha sjuhundra handdukar istället? :D

Anledningen till att det kom upp var att vi ifrågasatte behovet hos vissa hotellgäster att begära fräsha handdukar varje dag trots att vi satt upp skyltar som ber dem tänka på miljön, men tydligen finns det ju folk som lever så hemma också. Det trodde jag faktiskt inte innan diskussionen kom up! :)

Men tvättar ni inte handdukar varje dag måste ni ju ha sjuhundra handdukar istället? :D

Anledningen till att det kom upp var att vi ifrågasatte behovet hos vissa hotellgäster att begära fräsha handdukar varje dag trots att vi satt upp skyltar som ber dem tänka på miljön, men tydligen finns det ju folk som lever så hemma också. Det trodde jag faktiskt inte innan diskussionen kom up! :)
Vi duschar inte varje dag 😊
Barnen går på simning och sonen duschar efter idrotten i skolan så för dem blir det bara 1gång hemma i veckan. Jag och mannen duschar väl 2-3ggr/ vecka beroende på aktivitet.

Vi har väl 10 badhanddukar hemma tror jag. Har andra till simning och idrott.

Kan tillägga att på hotell ber vi aldrig om nya handdukar. 😊

• Gilla
Reactions: Sel
Allt är ju så olika.
Haha jag fick också nyligen höra om en familj som gör så...
Med tanke på miljön avstår jag själv att göra så. :)

Vi duschar inte varje dag 😊
Barnen går på simning och sonen duschar efter idrotten i skolan så för dem blir det bara 1gång hemma i veckan. Jag och mannen duschar väl 2-3ggr/ vecka beroende på aktivitet.

Vi har väl 10 badhanddukar hemma tror jag. Har andra till simning och idrott.

Kan tillägga att på hotell ber vi aldrig om nya handdukar. 😊
Då låter det vettigare! Jag såg framför mig typ två badlakan och fyra handdukar dagligen och fyra badlakan varannan ungefär. 😅 Men sedan gör ju givetvis var och en som den önskar oavsett, jag menar inte att döma någon utan blev bara uppriktigt förvånad.

Jag spolar helt klart av skrevet, tvålar ljumskar och utsidan av könet (ej slemhinnesidan), spolar av utsidan så all tvål försvinner och spolar även av med duschen mellan blygläppar och annat där skruvs kan samlas. Spolar såklart inte in i vaginan. Tvålar, och spolar mellan skinkorna. Gör folk alltså inte det när de tvagar sig?

Jag spolar helt klart av skrevet, tvålar ljumskar och utsidan av könet (ej slemhinnesidan), spolar av utsidan så all tvål försvinner och spolar även av med duschen mellan blygläppar och annat där skruvs kan samlas. Spolar såklart inte in i vaginan. Tvålar, och spolar mellan skinkorna. Gör folk alltså inte det när de tvagar sig?

Jag har överhuvudtaget inte något behov av att ta bort duschmunstycket från sitt fäste när jag duschar om jag inte vältrat mig i lera. Det strilar ju ner med ordentligt tryck och jag använder tvål, händer och ibland skrubbhandskar om jag vill ge huden en extra omgång.

Nej, åtminstone är jag långt ifrån så ingående i min rengöring. Tvålar inte in några tår heller. Tvålar lite godtyckligt på kroppen, låter tvålen rinna av genom att stå i duschen. Duschar så gott som varje dag, ibland varannan, är ren. Förstår tvärt om inte varför man skulle behöva tvåla typ tår och ljumskar ingående (om man inte har väldigt smutsigt/fysiskt arbete/fritid.) Tänker att tvåblandat vatten snällt rinner över både ljumskar och tår :)

Nej, åtminstone är jag långt ifrån så ingående i min rengöring. Tvålar inte in några tår heller. Tvålar lite godtyckligt på kroppen, låter tvålen rinna av genom att stå i duschen. Duschar så gott som varje dag, ibland varannan, är ren. Förstår tvärt om inte varför man skulle behöva tvåla typ tår och ljumskar ingående (om man inte har väldigt smutsigt/fysiskt arbete/fritid.) Tänker att tvåblandat vatten snällt rinner över både ljumskar och tår :)
Samma här. Duschar varje dag. Tvättar håret varannan dag. Och tar några gånger i veckan ett bad också, bara för att det är så skönt. Kan inte tänka mig att jag skulle vara smutsig efter allt detta...

Har tillräckligt torr hud ändå med torrexem på vissa ställen. Bara tanken på att klia mig i skrevet på grund av kliande exem ser jag som motbjudande.

Tvål är uttorkande.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 988
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 476
Senast: Wille
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama