Ett meningsfullt liv

Jag blev ju aldrig någon. Människor tycker inte om mig och jag är ensam. Så jag tänker att jag vill göra något för mig själv och som är bra för planeten. Men hur ska man få ork och tid till det när man jobbar? Jag känner inte att mitt jobb är meningsfullt. Jag gör det bara för att få pengar. Det är hårt slit och dålig lön. Så livet är ganska meningslöst.

Efter utmattning och depression går ju måendet upp och ned. Man får försöka hitta en ny normalitet på någotvis. Det här med att vara någon för någon är svårt, går du fortfarande i terapi är det ju något att prata om där.
Min psykolog ger mig ingenting. Det är helt meningslöst att gå hos henne. Men jag har inte vågat lyfta att jag vill byta. Förra gången jag gjorde det så blev jag utsparkad och blev utan hjälp i ett år. Det var då ångesten gjorde come back.

Eller ja, sist vi pratade så nämnde jag att jag inte hade en aning om vad vi höll på med. Vad gick terapin ut på och vart var vi på väg? Tycker vi pratar om allt möjligt (katter, jobb m.m.) men någon utveckling sker inte på något håll. Men jag nämnde också att jag ville sitta still i båten för att inte bli utsparkad igen. Hon sa då att jag inte skulle bli utsparkad. Vågar man lita på det?

Min psykolog ger mig ingenting. Det är helt meningslöst att gå hos henne. Men jag har inte vågat lyfta att jag vill byta. Förra gången jag gjorde det så blev jag utsparkad och blev utan hjälp i ett år. Det var då ångesten gjorde come back.

Eller ja, sist vi pratade så nämnde jag att jag inte hade en aning om vad vi höll på med. Vad gick terapin ut på och vart var vi på väg? Tycker vi pratar om allt möjligt (katter, jobb m.m.) men någon utveckling sker inte på något håll. Men jag nämnde också att jag ville sitta still i båten för att inte bli utsparkad igen. Hon sa då att jag inte skulle bli utsparkad. Vågar man lita på det?
Om du tar upp ett problem du har tex med social anknytning och ensamhet, pratar ni inte om det då?

Om du tar upp ett problem du har tex med social anknytning och ensamhet, pratar ni inte om det då?
Nä. För ett tag sen tog jag upp problemet att "allting alltid är mitt fel", att ingen annan någonsin behöver ta ansvar för vad de gör utan allt ansvar ligger på mig, och att jag inte orkar ha det så. Hon sa ingenting. Och ämnet ensamhet har inte heller någon lösning. Är fortfarande lika ensam som förut.

Jag vet inte hur man tar reda på efterfrågan. Vet bara att de jag köpte min buartnöt av, sålde träden i den storleken.

Här går det inte att få tag i sådana växter, varken valnötter eller hassel. Och ska man ha mullbär så finns bara ´Mulle´. Mycket annat saknas också.
Det finns ju liknande verksamheter, t ex i Stjärnsund. Ta kontakt eller åk dit och prata med de som driver det, de finns på sociala medier. Då kan du få en uppfattning om hur mycket jobb det innebär och hur lönsamt det kan bli!

Det finns ju liknande verksamheter, t ex i Stjärnsund. Ta kontakt eller åk dit och prata med de som driver det, de finns på sociala medier. Då kan du få en uppfattning om hur mycket jobb det innebär och hur lönsamt det kan bli!
Jag känner till dem. Skulle vilja åka dit men det är för långt. Min ångest tillåter inte en så lång resa. Jag skulle behöva sällskap dit och det är svårt att ordna.

Men jag följer dem på Insta och är med i samma grupp på fb.

Det låter så eftersom du uppenbarligen inte fattar att det är skillnad på att skölja av ett skrev och att skölja händerna. Eller hur fan gör du när du sköljer av skrevet i handfatet?
Vet du, jag har nog aldrig "sköljt av skrevet" någonstans faktiskt. När jag duschar kommer vattnet ovanifrån och jag går inte precis in för att tvätta mig grundligt någonstans förutom i håret. Jag använder aldrig tvål i duschen, utan tar vanligtvis lite av schampot under armarna. Jag skulle absolut klara mig med en tvättlapp, alternativt intimservett, i "skrevet" om det skulle knipa. Tvål vill jag ändå inte ha i dessa känsliga områden. När jag gjorde cellprov sist föreslog barnmorskan olivolja, eftersom mina slemhinnor var rätt torra, och det skulle jag kunna tänka mig att testa.

Vet du, jag har nog aldrig "sköljt av skrevet" någonstans faktiskt. När jag duschar kommer vattnet ovanifrån och jag går inte precis in för att tvätta mig grundligt någonstans förutom i håret. Jag använder aldrig tvål i duschen, utan tar vanligtvis lite av schampot under armarna. Jag skulle absolut klara mig med en tvättlapp, alternativt intimservett, i "skrevet" om det skulle knipa. Tvål vill jag ändå inte ha i dessa känsliga områden. När jag gjorde cellprov sist föreslog barnmorskan olivolja, eftersom mina slemhinnor var rätt torra, och det skulle jag kunna tänka mig att testa.
Vad äckligt det låter. Jag spolar med vatten för att få rent i minsta skrymsle. Hur får man annars bort flytningar m.m.? Skulle inte stå ut om jag gick och luktade skrev för att jag inte tvättat mig där.

Vad äckligt det låter. Jag spolar med vatten för att få rent i minsta skrymsle. Hur får man annars bort flytningar m.m.? Skulle inte stå ut om jag gick och luktade skrev för att jag inte tvättat mig där.
Om man har problem med flytningar så kan det vara för att man tvättar för ofta/för noga så balansen blir rubbad.
Sen så är det bra att kunna acceptera att alla är olika och gör på olika vis och det kan ändå fungera precis lika bra fast att man gör olika.

Tvättar mig gör jag ju?
Du skrev "jag har nog aldrig "sköljt av skrevet" någonstans faktiskt. När jag duschar kommer vattnet ovanifrån och jag går inte precis in för att tvätta mig grundligt någonstans förutom i håret."

Jag tolkar det som du faktiskt inte tvättar dig, förutom i håret.

Du skrev "jag har nog aldrig "sköljt av skrevet" någonstans faktiskt. När jag duschar kommer vattnet ovanifrån och jag går inte precis in för att tvätta mig grundligt någonstans förutom i håret."

Jag tolkar det som du faktiskt inte tvättar dig, förutom i håret.
Inte med tvål. Jag skrubbar mig inte någonstans utan blir ren av att ställa mig under vatten varje dag. Mer än så behövs inte, tycker jag.

Om man har problem med flytningar så kan det vara för att man tvättar för ofta/för noga så balansen blir rubbad.
Sen så är det bra att kunna acceptera att alla är olika och gör på olika vis och det kan ändå fungera precis lika bra fast att man gör olika.
Jag har inga problem med flytningar, men det blir äckligt om man inte tvättat sig på en tre dagar eller så.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 988
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 476
Senast: Wille
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 028
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama