A

AWAKE

Finns det någon duktig etolog (expert på hundens beteende) här? Jag behöver proffisionell hjälp nu från någon riktig tränare. Finns det någon här på bukefalos?
 
Sv: Etolog?

vad har en dressör med etolog och göra?

Jag skrev bara av texten från en tidning "Härliga Hund", som förklarar under en bild av Bitte Cederlund om vad hon är. Precis så stod det! Anledningen var att jag inte fann orden i huvudet om vad jag sökte.
 
Sv: Etolog?

Fast det PIRU undrade var nog varför du efterfrågar en etolog och tränare, en tränare behöver ju inte vara etolog och vice versa....
 
Sv: Etolog?

Fast det PIRU undrade var nog varför du efterfrågar en etolog och tränare, en tränare behöver ju inte vara etolog och vice versa....

Nej, den behöver ju inte det men oftast så är de hundtränare av något slag. Förresten, varför kommentera det och inte hålla sig till ämnet istället? :crazy:
 
Sv: Etolog?

Vad är det för problem du har som gör att du inte kan anlita en vanlig, duktig hundinstruktör? Det är väl lättare att hitta en sån antar jag?
 
Sv: Etolog?

De flesta etologertränar nog inte hundar. En etolog är utbildad i djurs beteende inte specifikt hundars.

Det du söker är en hundtränare
 
Sv: Etolog?

Jag känner en som är etolog och tränare, men du har ju redan fått hjälp så det är väl inte aktuellt...
 
Sv: Etolog?

Jag behöver proffisionell hjälp nu från någon riktig tränare.
Du sa ju själv att du behövde hjälp från en tränare :angel:

Huvudpoängen med mitt inlägg var i vilket fall att etolog inte är lika med hundexpert utan någon som är utbildad i djurs beteende.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 780
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 586
Senast: fixi
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Viva
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp