Esta fråga

Hazel

Trådstartare
Jag har ett giltigt Esta så jag ska inte behöva söka ett nytt. Skillnaden är att när jag sökte det så skulle jag spendera 4 dagar i Boston. Nu ska jag bara byta flyg, man kan ändra den adress man ska BO PÅ i sitt Esta men man kan inte byta till att man bara ska byta flyg. Så hur gör man?

1 tar bort adressen i Boston helt
2 Har kvar adressen?
3 skriver adressen på flygplatsen?

Jo, man ska ha ESTA ändå, men har för mig att man kryssar i nåt att det bara gäller genomresa.

Jag har varit på konferens i New Haven, semester i New York tre gånger (olika adresser) och bytt plan i Miami (kom från Lima, skulle till London) på samma ESTA. Inga problem, men jag minns inte riktigt hur jag gjorde. Men jag har för mig att man får ett papper att fylla i på planet och där kan man kryssa transfer. Det var helt odramatiskt i alla fall. När jag bytte plan hade jag glömt det utskrivna ESTAt, men det är ju digitalt så de bara stämplade passet och jag fick tre månaders visum för att flyga vidare en timme senare.

Jag har aldrig behövt visa mitt ESTA när jag anlänt till USA, det har bara funnits där i deras register när de kollat mitt pass. Har man dessutom varit i USA de senaste åren, får man (om det är långa köer vid Immigration) gå före i kön :) och sparar tid och ork. Så ja, jag tror också det räcker med att det är ifyllt i papperet på planet, att man är på genomresa.

Ja precis. Men det går inte att ändra i efterhand. Det går bara att ändra adressen

Jo, misstänkte att det kunde vara så. Jag skulle nog uppdatera adressen till flygplatsens. Det borde ju vara värre om det skulle varit tvärtom, nu "slipper" de ju ha dig i USA ;)

Har aldrig visat mitt ESTA och aldrig gjort ändringar i det... Går numera i "återkommande ESTA besökar kön" betydligt snabbare å smidigare och använder dessutom "automaterna" där de finns... Sen får man betydligt kortare utfrågningar där med.. Ingen som brytt sej om i vilken stad jag mellanlandat och gjort registreringarna...

Jag har aldrig behövt visa mitt ESTA när jag anlänt till USA, det har bara funnits där i deras register när de kollat mitt pass. Har man dessutom varit i USA de senaste åren, får man (om det är långa köer vid Immigration) gå före i kön :) och sparar tid och ork. Så ja, jag tror också det räcker med att det är ifyllt i papperet på planet, att man är på genomresa.

Jag tänker att oavsett så har jag ju alla biljetter och tider med att jag åker vidare så det är ju inget som ser fuffens ut.

Jag tänker att oavsett så har jag ju alla biljetter och tider med att jag åker vidare så det är ju inget som ser fuffens ut.
Som sagt, jag har gjort exakt det du ska - transfer genom amerikansk flygplats med ESTA där jag angivet annan adress. Det var 2014 - inga problem. Sen använde jag samma ESTA några månader senare, åter inga problem.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 124
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
581
Senast: Fideli
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka