Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Gränsen går när du utnyttjar någon som är svagare än du, alltså inte på bådas villkor, är det så svårt att förstå??

Okej, då så utgår vi från själva utnyttjandet.
Och att det skall vara på bådas villkor.

Åter till stoet som står instängt i undersöknings-spiltan och inte kan komma undan när någon kör in en arm i hennes ändtarm eller vagina.
Allt för att hennes ägare vill tillverka ett värdefullt föl.

Hur kan det på något vis vara på hennes villkor?

Jag trodde det skulle vara skadan och lidandet som räknades?:grin: Men tydligen inte.:grin:

Kanske du kan tala om för mig hur stoet vet att veterinärens avsikter är goda fast det är in i helvete mer obekvämt och att det finns långt mycket mer risker, än en liten fjuttig kuk som bara kommer in halve och som inte kan orsaka någon skada för den når inte tillräckligt långt in.?:confused:

Jag ser det i ett vidare perspektiv än så. Det är en sjuklig handling som begås även om nu stoet kanske inte den här gången tagit någon direkt skada, men det kanske inte är speciellt nyttigt heller för stots vagina att få in mänskliga spermier. Och har man den här sjuka driften så måste väl du inse att risken är överhängande att man även gör andra betydligt mer skadliga ingrepp, kanske nästa gång.

Incest kan definitivt vara på bådas villkor.

En bror och en syster som båda tänder på varandra.
Lika villkor - ändå olagligt.

Inte incest mellan förälder-barn. Att syskon har sex och är olagligt beror ju på att inavelsproblemen är överhängande, det är bara löjligt av dig att dra upp det som exempel.

Okej - så min tills alldeles nyss sjuka drift att klä mig i manskläder innebär att jag blir en risk för våldsbrott då?
Eller?

Sjuk drift som sjuk drift.
Vad är en sjuk drift?

Varför är det löjligt.
Du skriver incest.
Vilket betyder just incest.
Och det är olagligt helt utan mening.
I dagens samhälle så går det utmärkt att ha sex utan att det blir barn.
Så varför skall det vara olagligt?

Morallagar är inte konsekventa.
Och det är faran med dem.

Okej, då så utgår vi från själva utnyttjandet.
Och att det skall vara på bådas villkor.

Åter till stoet som står instängt i undersöknings-spiltan och inte kan komma undan när någon kör in en arm i hennes ändtarm eller vagina.
Allt för att hennes ägare vill tillverka ett värdefullt föl.

Hur kan det på något vis vara på hennes villkor?

Men vad är det för sexuellt i det?? En undersökning kan göras i ändtarmen, munnen, ögonen, öronen eller vaginan, inget av det är något övegrepp.
Ett barn som tas till doktorn skrikandes för att det inte vill, men ändå måste stå ut med, är inget övergrepp heller. Ingen kan åtala dig för det. Det är för deras eget bästa.

Okej - så min tills alldeles nyss sjuka drift att klä mig i manskläder innebär att jag blir en risk för våldsbrott då?
Eller?
Men vad har det med att utnyttja någon annan att göra? eller hur kopplar du ihop det med våldsbrott?? Du får väl klä dig som du vill.

Det är absolut inte att det handlar om att bara heterosexualitet är acceptabelt. Folk får hålla på med vad de vill innanför sina dörrar så länge ingen blir skadad och alla i sammanhanget är med frivilligt på det.
Skillnaden med ett djur är att den ene parten är i en beroendeställning av den andre.
För att referera till ditt tidigare inlägg med bör nog du läsa din Lorenz lite bättre. Hundar vet absolut att de är hundar. Det är en stor skillnad att se oss människor som flockmedlemmar eller som samma art. Jag tror inte alls att hundar luktar i skrevet för att avgöra kön, snarare individ. Och för att det antagligen luktar mycket där om man är hund likväl som det kan luktas ihärdigt på en annan kroppsdel. Effekten av domestecering är att hunden blir tamare och lättare att hantera men den är fortfarande samma "vilddjur" för det. Den har kvar alla sina instikter, kroppspråk m.m.
Tidelag bör förbjudas med tanke på alla de som faktiskt på fullaste allvar tror att djuren inbjuder själva till sexuella aktiviteter. De säger sig älska djuret djupt och skulle aldrig skada dem. Tror sjuttsingen de fortsätter ha sex med dem, skulle jag också gjort om jag trodde så. Dessa människor kommer inga argument bita på, endast en lagstiftning mot det.

Men vad är det för sexuellt i det??
Måste det vara sexuellt för att vara ett övergrepp?

Det finns väl massor av ickesexuella saker som också är övergrepp?

Ett barn som tas till doktorn skrikandes för att det inte vill, men ändå måste stå ut med, är inget övergrepp heller. Ingen kan åtala dig för det. Det är för deras eget bästa.

Men det är ju för barnets skull.
Liksom en rektalundersökning av en kolikhäst är för hästens skull.

Men du kan väl inte påstå att en undersökning av äggblåsor på sto och en insemination på något vis är för stoets skull?
Det är ju bara p.g.a. ägarens egoism att få ett föl från stoet som det görs.
Rent utnyttjande helt enkelt.
Ett övergrepp enligt mig.

Gränsen går när du utnyttjar någon som är svagare än du, alltså inte på bådas villkor, är det så svårt att förstå??

Hela världens livmedelsförsörjning och de flesta på det här forumets fritidssyssla går ut på att utnyttja djur i någon form och på något sätt.

Men vad har det med att utnyttja någon annan att göra?

Det är ju det som det inte har.
Men det har ansetts som en psykisk sjukdom.

Du skriver "för det handlar inte som sexualitet utan om psykisk störning."
Vilket min läggning med kläderna ansåg vara till och med i år.
En psykisk störning.

Du skriver att människor som är psykiskt störda inte går att lita på utan att man kan förvänta sig våldsbrott från dem.

Alltså enligt din moral och sanning så var jag psykiskt störd och därför farlig eftersom man skall följa lagarna.
Och lagarna påstår då att det är en psykisk störning att vara transsexuell.

Kan du inte se sammanhanget?

Dessa människor kommer inga argument bita på, endast en lagstiftning mot det.

Visst.
Men den lagstiftningen skall utgå från att förhindra lidandet och inte att den sexuella biten är olaglig.

Jag tror faktiskt att en lag mot tidelag som företeélse skulle vara totalt verkningslös.
Den skulle anses totalt meningslös och bortförklaras med att "djuren inte lider".
Medan en lag som bygger på att djuren tydligt utsätts för lidande är lättare att få acceptans för.

Jag anser personligen att alla hundar är konstruerade så att penetration av en manspenis på tik är djurplågeri.

Om man gör en morallag av det hela så kommer den nog att hamna som en fånighet bland andra vad gäller t.ex. transsexualitet som psykisk störning.
Eller att det skulle vara förbjudet för syskon att ha sex med varandra.

Men nu blandae du ihop begreppen lite. Alla psykiskt störda blir inte våldsamma eller begår brott. Långt därifrån. Att vara transvestit innebär inte att man begår våldsbrott.

Kollat...Nej. Jag skrev inte så.
Jag skrev: "Däremot sex mellan en "riktig pojkvän" är helt okej, för självklart ska de få ha ett sexliv."
Förstår inte hr du kan misstolka den meningen....

Jag har inte misstolkat dig alls. Du skrev att en förståndshandikappad, som själv kan gå ut och dansa, som får gå ut själv och dansa, inte får ha sex med en normalbegåvad man. Vad är det för misstolkande där?:confused:

Hela världens livmedelsförsörjning och de flesta på det här forumets fritidssyssla går ut på att utnyttja djur i någon form och på något sätt.

Lillfi tycker att man kan utnyttja djur bäst man vill, bara det inte finns sex med i det hela.:angel:

Undrar vad Lillfi tycker om den muspastejslickande hunden, hur lider han, vilka mentala skador kommer hunden att uppvisa?:cool:

Det är klart att det kan vara ett övergrepp, så fel du har.:grin:

Du läser inläggen som fan läser bibeln. Du är helt makalös på att vinkla till allt och sen påstå massa andra saker. Läs en gång till vad jag har skrivit. Så svårt med läsförståelsen kan du inte ha. Att jag påstår att hon bara ska ha sex med andra förståndshandikappade finns bara i din hjärna. Det står inte skrivet någonstans.
Jag tycker inte det är okej att förståndshandikappade blir sexuellt utnyttjade, oavsett om det är av andra förståndshandikappade eller av normalbegåvade. Sen tror jag att risken är större att en normalbegåvad tar chansen att utnyttja. (Men det är min åsikt.) Däremot ska de också få ha ett sexliv i ett förhållande oavsett om det är en förståndshandikappad eller en normalbegåvad partner.
Är det klart. Något annat har jag inte skrivit.

Det vet du ju inte eftersom hunden inte kan tala.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka