Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Nej det är inte jämförbart.
Det är staket emellan.
Men om någon klappar mina hästar över hagen så blir jag tvärilsken.
Hästarna skall inte stå och sträcka sig ut över staketet - det brukar inte sluta bra.

Det finns massor av människor som framlever sitt liv utan att ha en chans att utöva sin sexualitet.
Men inte hoppar det på allt som rör sig och är rätt för dem för det.
Som om alla heterosexuella män som inte får till det förr eller senare skulle hoppa på en kvinna och våldta henne.

Det är bara så totalt dumt och mansföraktande att jag ännu mera tycker att lagen mot tidelag inte är bra, rent juridiskt.

Vad skall ni hitta på härnäst?
Att alla män som närmar sin en kvinna förr eller senare våldtar henne?
Bäst att vi alla sätter på oss Burkor då så att de inte frestas.

Det finns massor av människor som framlever sitt liv utan att ha en chans att utöva sin sexualitet.
Men inte hoppar det på allt som rör sig och är rätt för dem för det.
Som om alla heterosexuella män som inte får till det förr eller senare skulle hoppa på en kvinna och våldta henne.
För normala människor funkar det så ja, men problemet är ju mkt mer komplicerat än vilken sexuell läggning vi har. Det har ju med någon form av psykisk störning att göra.

Det är bara så totalt dumt och mansföraktande att jag ännu mera tycker att lagen mot tidelag inte är bra, rent juridiskt.
Det måste väl gå att titta på hur andra länder har löst det problemet.

Du menar alltså att pedofiler och tidelagsutövare har en helt normal sexualtitet?

Jag har vänner vars barn blivit utsatt av pedofili.
Han hade själv fru och egna barn. Tills synes helt normal. Han har även gjort övergrepp på sitt eget barn. Han har en "normal" sexualitet och sedan den "sjukliga". Inte ens efter detta har jag varit rädd för att han skulle överfalla mig, trots att han även hade ett normalt sexliv.Men jag skulle aldrig släppa in mina barn i hans hus, för jag vet precis vilka tillfällen han tog i akt.
Det handlar inte bara om sexualitet utan även andra "makt" faktorer som styr deras beteende. Ett barn är försvarslöst likaså ett djur. De njuter av att känna makten.

Ett barn är försvarslöst likaså ett djur.

Ett sto är inte mera försvarslöst än en kvinna.
Och tvånget samt våldet borde gå att förbjuda inom den djurskydslagstiftning som vi har.

På samma vis som att det är lagligt att ha sex men inte lagligt att våldta.
Om man måste binda fast stoet och tvinga det så är det ju våldtäkt.
Om det står kvar löst så är det ju inte det.

Dessutom så skulle det stoppa de fasansfulla betäckningar som genomförs med hjälp av språnglinor och tvång.

:eek::eek::eek::eek:

nu hittade jag inlägget igen. kan inte fatta att du tycker så. :crazy:

Det var väl en i tråden som frågade om det fanns nån som tyckte tidelag är ok--- svaret har man här.

:eek::eek:, på dig själv, se saken i sitt sammanhang.

Om jag kör mitt sto till en seminstation, nej, hon behöver inte vara brunstig, så ska veterinären först in med hela armen i tarmen för att ta ut skiten, flera gånger in och ut.

Därefter ska det in med ultraljudskabeln.

Har hon då ett ägg som ska semineras så beställs sperma och man återkommer nästa dag, för säkerhets skull kan veterinären även känna vaginalt om stoet är tillräckligt öppet, beroende på hur de arbetar.

Nästa dag ska armen in igen, vaginalt, hela armen, och sperman sprutas i. Sedan återkommer denna undersökning, hur ofta beror på hur fort hon blir dräktig och, och,det förekommer att ston dör, blir punkterade, även om det är väldigt ovanligt.

Tala om för mig hur den behandlingen för stoets del kan vara mer OK än om en man ställer sig bakom och tar in sitt, i förhållande till stoets, ynkliga organ, som också är svårt att få tätt intill?

Äckligt, javisst,men du kan aldrig få det till att en kuk i det sammanhanget kan utgöra en skada för stoet, under förutsättning, som jag skrev, att det inte används våld, då är våldet skada.

Och jag tycker inte tidelag är OK, jag tycker det är äckligt, men inser samtidigt att det inte alltid skadar djuret, kan du göra som jag, gå förbi äckelkänslorna och inse samma?

Du menar alltså att pedofiler och tidelagsutövare har en helt normal sexualtitet?

Jag menar att bara för att sexualiteten inte är normal så betyder inte det att själva läggningen innebär att personen kommer att utöva våld för att tvinga till sig sex.
Utan att alla människor oavsett sexuell läggning har förmågan att kontrollera sig själv - eller inte.
Och att det är oberoende av själva läggningen utan sitter i självkontrollen.

Våldtäcktsmannen som ju är heterosexuell och därför anses ha en normal sexualitet har samma problem med självkontrollen som de pedofiler och zoofiler som förgriper sig på barn resp. djur.
Det är själva bristen på kontroll som är problemet och inte den sexuella läggningen.

Så jag vill komma åt den delen som har med just våld och tvång att göra utan att det blir en moral-lag baserat på vad som är äckligt.
Focus på lidandet hos offret alltså och inte på förövarens sexuella läggning.

Men snälla. Jag pratar om en person med BEGÅVNINGShandikapp vilket innebär att de inte alltid har koll på vad som är bäst för dem. Inte rätt att låta dem "knulla runt" ur som helst med tanke på barn, sjukdomar, väldtäktsmän mm. Jag blir mörkrädd hur du tänker. :confused:

Är det verkligen din mammas åsikter du framför nu? Knappast troligt! Och jag skulle aldrig diskutera mina elevers sexliv med mina barn...:angel:

Jag vet en tjej med ett lätt begåvningshandikapp som var mkt intresserad av killar. Hon utnyttjades av flera grabbar i hissen i ett centrum var och varannan dag. Och visst hon ville, hon var jätteintresserad av killar och hon TRODDE att hennes beteende var det rätta för att fånga killar. Ocgh hon trodde på killarna när de smörade och gjorde sig till för henne.
Men det var vidrigt att höra killarna prata om henne och planera vad de skulle göra. Så jag kommer aldrig tycka att det är rätt att låta dem knulla runt.

PS! Det första scenariot är en moralisk dilemma som diskuteras under vårdutbildning under ämnet etik och moral så det har säkert din mamma hört ngn gång.

Men en sådan person kan ju knappast gå ut och dansa på egen hand.
Eller hur.
Och de går också att upplysa om kondom och p-piller.
En våldtäcktsman följer väl knappast med hem till gruppboendet?

En 45-årig NTV-person är fullt kapabel att hantera en kondom.
Vilket inte säkert en pojkvän med samma begåvningshandikapp är.

Ett begåvningshandikapp innebär inte en förlust av sexualdriften.

Den grad av begåvningshandikapp som du verkar mena är ju på nivån "ständig tillsyn".
Har du sett serien "I en annan del av Köping"?
Linda Hammar verkar då fullt kapabel att förstå både hur man skyddar sig mot faror och att pojkar är trevliga.
Skulle du på fullt allvar anse att någon annan har rätten att förbjuda henne att ha sex med vem hon vill?

Alla flickor oberoende av begåvningsnivå kan råka ut för sådant om de inte har tillräcklig tro på sig själva och har fått lära sig sitt värde.
Madrasser finns med alla nummer på sitt IQ.

Jag menar att bara för att sexualiteten inte är normal så betyder inte det att själva läggningen innebär att personen kommer att utöva våld för att tvinga till sig sex.
jo med största sannolikhet. Ibland kan de även använda sig av psykiskt våld.
Det är sjuka individer njuter av sina tilltag och inte en "specifikt sexuell läggning".

Utan att alla människor oavsett sexuell läggning har förmågan att kontrollera sig själv - eller inte.
Och att det är oberoende av själva läggningen utan sitter i självkontrollen.
Tror inte på att en sjuk individ med den läggningen har någon kontroll. En normal individ har spärrar, här har spärrarna satts ur spel.
Våldtäcktsmannen som ju är heterosexuell och därför anses ha en normal sexualitet har samma problem med självkontrollen som de pedofiler och zoofiler som förgriper sig på barn resp. djur.
Det är själva bristen på kontroll som är problemet och inte den sexuella läggningen.
Jamen det är ju det jag menar att det handlar om andra saker än sexuell läggning. En sinnessjukdom eller ren ondska när man tillfogar skador. Jag menar att har man en läggning åt barn, djur, incest eller våldtäkter då är man inte frisk och går inte att lita på.
Så jag vill komma åt den delen som har med just våld och tvång att göra utan att det blir en moral-lag baserat på vad som är äckligt.
Varför kan man inte ha en lag byggd på moral? Om inte annat så för utövarnas skull också. Om du legaliserar så säger du ju att det är ok, och det är inte ok.
Sedan tycker jag att man bör kunna studera hur andra länder löser eventuella problem som uppstår i samband med lagstiftandet.

Är det verkligen din mammas åsikter du framför nu? Knappast troligt! Och jag skulle aldrig diskutera mina elevers sexliv med mina barn...:angel:

Var har jag skrivit detaljer om deras sexliv?:confused:

Tala om att som vanligt läsa in något som inte står.:mad:

Du tror min mor har diskuterat sina boendes sexliv med mig? Never, ever, jag är övertygad om att hon lät dem vara ifred och inte ens hade en aning om hur de nuppade.

Hu, vilka åsikter. Jag lägger ner....

Men snälla. Jag pratar om en person med BEGÅVNINGShandikapp vilket innebär att de inte alltid har koll på vad som är bäst för dem. Inte rätt att låta dem "knulla runt" ur som helst med tanke på barn, sjukdomar, väldtäktsmän mm. Jag blir mörkrädd hur du tänker. :confused:

Nu var det faktiskt tal om en som var så förståndig att hon fick gå ut och dansa på egen hand, ditt eget exempel.

Och förstånshandikappade på boende har väldigt mycket hjälp med skyddandet, just p.g.a barn, sjukdomar.

En sinnessjukdom eller ren ondska när man tillfogar skador. Jag menar att har man en läggning åt barn, djur, incest eller våldtäkter då är man inte frisk och går inte att lita på.

Så du anser alltså att människor som tänder på barn, djur eller sin syster inte går att lita på just för att de tänder sexuellt på just barn, djur och sin syster?

En man som tänder på män då?
Går den att lita på?
Är det normalt?

Eller en kvinna som tänder på kvinnor?

Eller någon som tänder på att binda fast sin partner och piska den?

Vilka kan man lita på?
Bara de som tänder på sex mellan man och kvinna samt nöjer sig med missionären?

Meeh, jämför du verkligen veterinärens jobb med en som vill ha sex med ett djur. Kan man gå lägre? :rofl: Näe, nu är det bara löjligt.

*orkar inte läsa mer*

Vi bor i området där det har hänt mkt , alldeles för mkt under gångna året.
Främmande hos hästarna är och kommer inte vara OK, och framför allt i syfte att skada/våldföra sig på våra djur. Jag är väldigt glad att hästägarna här har varit måna att berätta om vad som hänt och framför allt att de orkat ringa polisen. Jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att fått besök, jag vet bara hur det är att VETA att grannarna råkat ut för det...nästa gång vem vet i vilket stall de går i och det...är inte kul. Snart är det december, och rättegången ska bli i Silvers fall och blir det en fällande dom så blir det säkerligen med den "gamla" lagen då den nya hinner nog inte att träda i kraft. Ska definitivt följa händelserna i Falu Tingsrätt.

Jaha, förlåt, Du menar att då har sån egen erfarenhet av förståndshandikappade att du kan uttala dig i den här frågan för att din mamma har varit föreståndare på ett gruppboende en gång i tiden. :idea:
Tänkte inte på det!! My mistake.

En våldtäcktsman följer väl knappast med hem till gruppboendet?
Varför skulle inte en våldtäktsman kunna följa med till gruppboendet??
Alla våldtäkter går inte till på samma sätt att en man "flyger fram ur en buske" och överfaller, det finns massor av psykiskt våld att ta till och även fysiskt, en 45 årig man skulle säkerligen kunna trycka ner kvinnan som inte vågar skrika, och sen hota om represalier om hon berättade, det går hon säkert på om hon dessutom är förståndshandikappad.

Har du sett serien "I en annan del av Köping"?
Linda Hammar verkar då fullt kapabel att förstå både hur man skyddar sig mot faror och att pojkar är trevliga.
Skulle du på fullt allvar anse att någon annan har rätten att förbjuda henne att ha sex med vem hon vill?
Men hon är ju faktiskt ganska skärpt tycker jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka