Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Sv: Eskil Erlandsson backar: Framgång för djuren

Scenario: En ung tjej, 22 år, med begåvningshandikapp går på dans och blir uppraggad av en man, 45 år, som hon dansar och flirtar med. Han följer henne med hem till gruppboendet. Där hälsar han på nattpersonalen och följer sedan med tjejen in på sitt rum.

Min ömma mor har arbetat med förståndshandikappade i hela sitt liv, en lång period var hon förståndare för just gruppboende ungdomar.

Om de ska ut och inte kan ta tillvara på sig själva så ordnas gemensamma danser med andra förståndshandikappade och med personal.
Om de kan ta tillvara på sig själva, och därför kan gå ut själva, så kan de givetvis ragga upp en normalbegåvad man, och ta hem honom för sex.

Om den normalbegåvade dessutom följer med till boendet och presenterar sig, så tyder det enligt min mening att han är en rekorderlig prick.

Lite synd om mannen som blir utnyttjad, men, that´s life.:cool:

När moralpanikarna fått igenom sitt djursexförbud så kan de förståndshandikappade bli nästa måltavla.

Jag tycker det redan låter som de ska ha en annan moral än vi som inte är förståndshandikappade.

Varför ska inte de förståndshandikappade få knulla runt, om de vill, när de normalbegåvade som vill gör det?

Min åsikt är att de inte får fortsätta, det känns inte moraliskt rätt.

Det är ju din moral...fråga dig själv varför du tycker så...är det för att det känns äckligt om en normalman sätter på en förståndhandikappad som är lite sugen?

I min mors boende uppstod ett långvarit förhållande, just mellan en normalman och en förståndshandikappad, dock ingen direkt åldersskillnad, tur att min mor inte såg det hela som du gör.

Varför ska inte de förståndshandikappade få knulla runt, om de vill, när de normalbegåvade som vill gör det?

Därför att det skall vara förbehållet de smarta och vackra på Stureplan.
Lägre stående varelser får ju inte göra så - fattar du väl?

Jag blir bara så trött ibland.
Världen är så full av människor som anser sig ha rätten att styra andra för att "de vet bäst".

Jag blir bara så trött ibland.
Världen är så full av människor som anser sig ha rätten att styra andra för att "de vet bäst".

För ett tag sedan var det en tråd på buke om en man som förgripit sig på..... en cykelsadel.:rofl:

Moraldebatten gick hög, hur kunde en man vara så onormal att han blev kåt på eller av en cykelsadel....:confused:

Om det inte är det så ska alla förövare låsas in på livstid efter första brottstillfället, eller?
Det beror ju alldeles på vad brottet består av, hur mkt skada och lidande förövaren tillfogat sitt offer. Ex i Silver fall där förövaren gjort maximal skada så att ponnyn avled, tycker jag att livstid inlåsning kan vara befogat.
Jo, det finns, pedofiler, både män och kvinnor som har lärt sig kontrollera sin lust.
säkerligen några få procent. De allra flesta pedofiler vet mkt väl att deras drift är olagligt, annars skulle de inte ha nätverk i det fördolda. Att bota en sjuk läggning tror jag är mkt svårt, då de är fullt fungerande människor i övrigt i samhället.

De allra flesta pedofiler vet mkt väl att deras drift är olagligt, annars skulle de inte ha nätverk i det fördolda.

Det är klart att de vet att det är olagligt.
Men de flesta kan nog kontrollera sig själva tillräckligt för att låta bli av just den orsaken.
De som använder nätverken är de som inte har den självkontrollen.

Men de flesta kan nog kontrollera sig själva tillräckligt för att låta bli av just den orsaken.
För ett tag säkert , men sen om rätt tillfälle uppenbarar sig, skulle iallafall inte jag känna mig säker på det. Men om tidelag förbjöds menar du så skulle de kunna låta bli även det av den orsaken??
De som använder nätverken är de som inte har den självkontrollen.
De som använder sina vänners barn då?

Intressant och skrämmande perspektiv från "IU". Från slutet av 1900-talet när allt var Ok inom sex har pendeln börjat svänga mot förbud och usch, usch.
När moralpanikarna fått igenom sitt djursexförbud så kan de förståndshandikappade bli nästa måltavla. Kan se de svarta rubrikerna framför mig. "hemligt nätverk har sex med förståndshandikappade" och en stackars svagbegåvad utnyttjad kvinna visas upp.
Lagarna skärps så att de kan utnyttjas till vad som helst mot vem som helst utan att nån egentligen bryr sig. Man är ju inte personligen berörd av varken prostitutionsförbud eller djursexförbud. Om man inte har ovanan att fundera över juridik och etik.

Tänker lite på vad lagen säger, den ska väl skydda dem som inte kan försvara sig- den svagare parten. Ibland är den svagare parten ett djur, eller tom en förståndshandikappad- just därför bor de ju mera skyddat med. Hur kom ni in på det från tidelag öht?

Ginnies, läste jag rätt att du har sto själv och tycker det är ingen fara om en man stoppar sin penis i stoet? :eek: Säg att jag fatta fel.

Kommer vi fram med nåt nytt eller står tråden och tuggar på samma ställe?

Jag håller med dig, och jag skulle inte bli särskilt upprörd om någon skulle försöka stoppa in snoppen i ett av mina ston, under förutsättning att det bara gäller stoppa in den och dra några tag.

Jag har gjort lite research och kommit fram till att en snopp inte kan nå särskilt långt in, jävligt obekväm ställning också.

.

:eek::eek::eek::eek:

nu hittade jag inlägget igen. kan inte fatta att du tycker så. :crazy:

Det var väl en i tråden som frågade om det fanns nån som tyckte tidelag är ok--- svaret har man här.

I väntan på ett att Ginnies svarar så svarar jag. Om någon stoppade in snoppen på något av våra ston så skulle jag polisanmäla men inte pga jag anser att stoet lidit utan därför att det är vårt sto!
Om nån kom o red ngn av våra hästar skulle jag också polisanmäla ingen principiell skillnad även om jag personligen tycker att det ena är äckligare.
PL

Senast ändrad:

De som använder sina vänners barn då?

De har inte heller den kontrollen.

Ja det skulle nog vara flera som lät bli djursex om det blev förbjudet.
Men det måste gå att uppnå ändå, med skärpta lagar runt själva lidandet.
På det viset så skulle man också komma åt mera annat lidande som djur utsätts för.
Vilket skulle vara possitivt.

Jag vill hellre komma åt dem som slår djur, skrämmer djur, kastar saker på djur än gubben som sätter på sitt sto.
Då dessa saker helt säkert och utan några som helst tvivel är plågsamt för djuret.

Man måste liksom jaga rätt saker.
Och jag tycker att om man jagar allt som man med säkerhet vet är plågsamt för djuren så kommer man väldigt långt.
Kanske t.o.m. tillräckligt långt.

Jag tror faktiskt att hästen lider mera av att bli tjuvriden än påsatt.
Men eftersom jag inte vill att någon utomstående alls skall hantera mina hästar så skulle även jag Polisanmäla båda tilltagen.

Eftersom att de är mina.

I väntan på ett att Ginnies svarar så svarar jag. Om någon stoppade in snoppen på något av våra ston så skulle jag polisanmäla men inte pga jag anser att stoet lidit utan därför att det är vårt sto!
Men vad skulle rubriceringen bli då om nu varken stot lidit skada eller gärningen i sig är brottslig? Om någon klappade på ert sto, skulle du polisamnäla även då?

Har ni inte fattat att de börjar sina närmanden med att kliva in i stall, sen kladda, och tidelag, sen blir det tillhyggen och hästen skadas mer o mer...jämnföra det med busridning. :crazy:

Nee, nu blir jag mörkrädd. :eek:

Jag skulle bli skogstokig.
Eftersom att det skulle störa mitt arbete med att träna hästarna och jag vill inte att de tänker på sex när de ser en människa.
Då så skall de tänka på arbete.

Det är "Olaga tillgrepp".
En brottsrubricering som jag för min del tycker borde skärpas.
Det är ju även ett problem när bilar blir olovligt "lånade" vilket ställer till stor förtret för ägeren och ger de kriminella ett lätt sätt att skaffa fordon.

Jag anser att vi bör se över de lagar som finns och vid behov skärpa dem - snarare än att skapa nya.
Om man skulle hamna i fängelse av att "låna" någons häst, bil, ko, eller vad det nu är så skulle det nog stoppa mycket tokigt.

De har inte heller den kontrollen.

Nja, det där tror jag inte mkt på. Att det skulle finnas pedofiler samt tidelagsutövare med den sjukliga driften och hela sitt liv avhåller sig pga av någon sorts kontroll, verkar inte särskilt troligt. Däremot tror jag att det kan gå lång tid mellan övergreppen, men infinner sig rätt tillfälle så är kontrollen ofta bortblåst.

Det är "Olaga tillgrepp".
En brottsrubricering som jag för min del tycker borde skärpas.
Det är ju även ett problem när bilar blir olovligt "lånade" vilket ställer till stor förtret för ägeren och ger de kriminella ett lätt sätt att skaffa fordon.

Jag anser att vi bör se över de lagar som finns och vid behov skärpa dem - snarare än att skapa nya.
Om man skulle hamna i fängelse av att "låna" någons häst, bil, ko, eller vad det nu är så skulle det nog stoppa mycket tokigt.

Olaga tillgrepp, klappa ett sto i en hage? du står utanför hagen och klappar på ett sto som sträcker mulen mot dig. Tycker det är lite skillnad mot att stoppa in en snopp i ett sto, eller?

Har ni inte fattat att de börjar sina närmanden med att kliva in i stall, sen kladda, och tidelag, sen blir det tillhyggen och hästen skadas mer o mer...jämnföra det med busridning. :crazy:

Nee, nu blir jag mörkrädd. :eek:

Men snälla, inte slutar all sexuelitet med våld och tillhyggen.
Som att alla sexuella varelser i slutänden har ett behov att skada för sin tillfredställelses skull.

Tidelag med våld och skador är väl även sadism, och själva sadismen hamnar ju under generalklausulen att man inte får skada.
Med din teori så skulle ju varenda man som klappade en häst vara en potentiell "hästskärare".

Nu så skall inte främmande människor vara i stall.
Ett starkare skydd mot "olaga intrång" skulle vara användbart här.
Och även skydda mot en massa annat, typ den tragiska händelsen i Rödeby bl.a.

Och jag anser att tjuvridning kan vara fullständigt förödande.
Särskilt om någon ger sig på och lånar en halt häst som skall vila.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka