Myzan87
Trådstartare
Idag fick sambon ett brev från telia att de inte kommer ersätta oss för den tiden vi var utan fast telefon/internet. Eftersom vi inte har någon/väldigt dålig täckning på mobilerna är vi beroende av den fasta telefonen. Dessutom har ingen av oss en smartphone så ska vi göra bankärenden så fick vi ta med datorn hem till någon som hade internet.
Efter stormen Simone var vi utan telefon i 9 dygn (felanmälde efter 1,5 dygn när jag fick möjlighet). Sedan så kom de och "lappade ihop" trådarna.
När Sven hade varit och hälsat på var vi utan i 12 dygn. Nu har de gjort samma sak och bara "lappat" ihop det som var trasigt. Men det är bättre att det fungerar än att det ska ta tid innan det är hel. Så det säger jag inget om.
Vi är inte ute efter en stor summa som plåster på såret. Men kan man inte utnyttja en tjänst så borde man rimligt vis inte behöva betala hela summan?
Hade jag vetat att vi skulle få betala hela summan så hade jag kunnat laga skiten själv så det fungerade istället för att vänta på att tekniker skulle ha tid att komma ut
Vad gäller egentligen? De har inte kunnat leverera en tjänst som vi har beställt och de vill att vi ska betala fullpris.
Efter stormen Simone var vi utan telefon i 9 dygn (felanmälde efter 1,5 dygn när jag fick möjlighet). Sedan så kom de och "lappade ihop" trådarna.
När Sven hade varit och hälsat på var vi utan i 12 dygn. Nu har de gjort samma sak och bara "lappat" ihop det som var trasigt. Men det är bättre att det fungerar än att det ska ta tid innan det är hel. Så det säger jag inget om.
Vi är inte ute efter en stor summa som plåster på såret. Men kan man inte utnyttja en tjänst så borde man rimligt vis inte behöva betala hela summan?
Hade jag vetat att vi skulle få betala hela summan så hade jag kunnat laga skiten själv så det fungerade istället för att vänta på att tekniker skulle ha tid att komma ut
Vad gäller egentligen? De har inte kunnat leverera en tjänst som vi har beställt och de vill att vi ska betala fullpris.