Ersättning vid problem i telenätet.

Myzan87

Trådstartare
Idag fick sambon ett brev från telia att de inte kommer ersätta oss för den tiden vi var utan fast telefon/internet. Eftersom vi inte har någon/väldigt dålig täckning på mobilerna är vi beroende av den fasta telefonen. Dessutom har ingen av oss en smartphone så ska vi göra bankärenden så fick vi ta med datorn hem till någon som hade internet.

Efter stormen Simone var vi utan telefon i 9 dygn (felanmälde efter 1,5 dygn när jag fick möjlighet). Sedan så kom de och "lappade ihop" trådarna.
När Sven hade varit och hälsat på var vi utan i 12 dygn. Nu har de gjort samma sak och bara "lappat" ihop det som var trasigt. Men det är bättre att det fungerar än att det ska ta tid innan det är hel. Så det säger jag inget om.

Vi är inte ute efter en stor summa som plåster på såret. Men kan man inte utnyttja en tjänst så borde man rimligt vis inte behöva betala hela summan?

Hade jag vetat att vi skulle få betala hela summan så hade jag kunnat laga skiten själv så det fungerade istället för att vänta på att tekniker skulle ha tid att komma ut :mad:

Vad gäller egentligen? De har inte kunnat leverera en tjänst som vi har beställt och de vill att vi ska betala fullpris.

Sv: Ersättning vid problem i telenätet.

Vad står det i avtalet/hemsidan?
Vet att när vår TV inte fungerade ( har det via Telia) fick vi ersättning för att det låg nere mer än 5 dagar och det var inga problem.

Sv: Ersättning vid problem i telenätet.

Jag har fått ersättning för betydligt kortare tid än så med bedbandsbolaget. Kolla kontraktet, sl ersätter ju ex inte vid force majeur som stormarna räknades som i deras värld.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 191
Senast: Yrsel
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 053
Senast: Fiorano
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 926
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar