Ersättning för att vara hundvakt

Pancakes

Trådstartare
Jag ska vara hundvakt tre dagar nästa vecka åt en väns tre hundar. Ska bo hos dem och de ser till att mat och allt jag kan tänkas behöva kommer finnas hemma. Kommer få låna deras bil om det behövs. Nu vill de veta vad jag vill ha i ersättning och jag har ingen aning :crazy: Försökte säga att det inte behövdes men det ville de inte gå med på. Så, vad kan vara okej? De två äldre hundarna är lätta och okomplicerade, den yngre kan jag inte tänka mig skulle vara mycket värre (den har jag inte träffat så mycket sen den var valp).

Sv: Ersättning för att vara hundvakt

Oj väldigt svårt det där!
Jag har varit hundvakt på det viset nån gång utan ersättning samt har jag låtit en kompis vara hundvakt åt mig både på det viset och hemma hos sig.
Då brukar hon alltid få något för det, första gången var vi i Danmark så då blev det en flaska vin och andra gången kommer jag inte ihåg om hon fick något för det var bara över ett par dagar, men tror hon fick något litet.

Men om dom insisterar och det är bra vänner och endast tre dagar skulle jag bara säga 100 kr eller nått sånt. :)
Jag är usel på att ta emot betalning. :p

Tycker med det känns svårt att ta betalt för en tjänst när det inte är någon längre period. Jag har vart hundvakt åt kompisars hund några gånger och de vill gärna betala, men jag vägrar. Dom har en extremt jobbig hund då han är väldigt nervös och skällig, och går inte ihop med min egen inne så man får dela av huset. Tror de är därför de gärna skulle betala då de har svårt att hitta någon som vill passa honom. Men jag har sagt att de istället får passa vår hund om vi skulle behöva det! :)

Men annars så skulle jag bara som de andra sagt, en blomma, en flaska vin. Jag tycker själv det är lättare att passa när man är hemma hos de som äger djuren. Jag har själv vart katt/hästvakt och jag bodde hemma hos henne, så fick jag rida hur mycket ja vela... Det behöver man ju inte få betalt för :p Hihi

Om du ska bo där hemma kanske du kan önska lite extra god mat och annat gott att avnjuta framför TV:n på kvällarna?

Kräv en lyxig middag tillsammans när de kommer tillbaka!! Hade jag lätt gjort.. En vän hjälpte oss med en del saker i fjol och han borde ha fått betalt. Men han tar inte emot pengar utan hoppas vi kan ställa upp vid ett annat tillfälle ist. Så en middag blir vår betalning.

Middag är inte alls dumt, det har jag fått när jag varit hundvakt, mycket uppskattat att träffas och umgås :) Sist jag hade hundvakt så fick de vin eftersom de absolut inte vill ha betalt. Bästa "betalningen" var när jag var hundvakt åt en klubbkompis hund och denne kom med nya, fina spårhandskar till mig då denne visste att mina gamla var dåliga, omtänksamt och uppmärksamt av kompisen!

Tack för tipsen allesammans! Jag försökte vägra betalning idag igen, jag tycker det ska bli roligt att umgås med hundarna och får ju som sagt allt som behövs för att bo där i tre dagar. Jag är osäker dock på om jag lyckades "komma undan" för kompisen sa okej och såg jäkligt lurig ut samtidigt :p

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 598
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka