Ersätter Sveland kattförsäkring urinproblem?

nilie

Trådstartare
Jag läste i ett annat forum att Agria inte ersätter urinvägssjukdomar. Det är ju ett av det vanligaste hos hankatter, så en sån försäkring är ju värdelös. Jag har inte hittat något undantag hos Svelands. Någon som vet?
Har Folksam till kisse nr 2. Någon som vet om Folksam ersätter urinvägssjukdomar?

I Folksams villkor står ingenting om att de inte ersätter för urinvägssjukdomar. (Jag har precis försäkrat min katt där, och sitter med villkoren framför mig.)

Du hittar villkoren för respektive bolag på deras hemsidor. Där står det åtminstone överskådligt vilka undantag de har. Förutom att det kan variera mellan bolagen, kan det också variera mellan olika försäkringar inom samma bolag (hos Folksam finns det vissa skillnader mellan Enkel och Dubbel veterinärvård för katt, t.ex.).
En annan sak att vara uppmärksam på är att de flesta försäkringsbolag (Folksam inkluderat) inte ersätter för tandsjukdom/tandproblem.

Tack för ditt svar! Jag ska kolla upp alla försäkringar. Jag tror jag ska uppgradera till dubbel veterinärförsäkring för de övriga djuren också. Nisse, som är inlagd på djursjukhuset har dubbel hos Svelands och det kommer nog att behövas. Igår var kostnaden uppe i 15 000 kr och han ska ligga kvar tills imorgon em. Pratade nyss med vet och hon trodde inte det skulle vara några problem med Svelands försäkringen, eftersom Nisse var frisk när han försäkrades.

Det är nåt nytt påfund från Agria i så fall. En av mina katter har haft cystit och då var det inget problem med ersättningen.

Jag tror att jag läst samma tråd som TS. Jag uppfattade det dock som att det var ett undantag i just den kattens försäkring, snarare än att bolaget generellt inte ersätter för urinvägssjukdomar. dvs en reservation. Det kan isf bero på kattens sjukdomshistoria, t.ex.

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 610
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka