Erkänn ditt singel-ofog!

Aha ... Varför då, kollar du på tv samtidigt?

Vi har en skärm på väggen i sovrummet. Inte på mitt initiativ, men nu när den väl är där är det schysst att ibland äta och kolla på tv-serie samtidigt.

I mitt fall är det inte en singelaktivitet, men väl en efter att barnen flyttat hemifrån-grej. När de bodde hemma åt vi alltid vid matbordet.

Vi har en skärm på väggen i sovrummet. Inte på mitt initiativ, men nu när den väl är där är det schysst att ibland äta och kolla på tv-serie samtidigt.

I mitt fall är det inte en singelaktivitet, men väl en efter att barnen flyttat hemifrån-grej. När de bodde hemma åt vi alltid vid matbordet.
Det där med tv i sovrummet stred dåvarande sambon och jag om. Han ville, jag vägrade. Det slutade med att vi använde hans fina tv i vardagsrummet och ställde in min gamla tv i sovrummet - men orkade aldrig koppla in den. Så vi vann båda två :D

Inget strikt räknat, men formuleringar som "singel-ofog" ledde min tanke till att man så att säga har en singelstil och en sambostil, lite oberoende av vem man blir sambo med.

Jag har levt så länge med min partner att jag inte riktigt vet om/vilka anpassningar jag gör i hemmet längre.

Om man är en slarver i hemmet *räcker upp en hand* så kan det ju finnas ett och annat man gör på egen hand som man inte har lust att utsätta någon medmänniska, ens sin själs älskade, för. Typ disk bredvid sängen, sorgliga matvanor, eller vad det nu är. Man försjunker liksom till andra nivåer av sunk när det bara är man själv hemma, jämfört om det är någon mer där som ska beskåda eländet. Det spelar ingen roll vem det är, egentligen.

Vad jag förundras över är att så många äter i sängen. HUR gör ni det och vad äter ni? Att ligga på sidan med en tallrik kåldolmar låter ju lite meckigt.

Man ligger givetvis på mage! :idea:

Det går att äta det mesta på det sättet, men av sunkrelaterade skäl vankas det knappast kåldolmar de måltider man intar i sängen. Snarare fryspizza.:cool:

På nåt sätt tycker jag det känns så ensligt att sitta själv vid ett bord, ligga i sängen med en bok/tidning/platta är mysigare.

Ja, jag tänker nog också på det allmänna förfallet mer som en efter-barngrej än en sambo-/singelgrej. Jag höll stilen inför barnen på ett annat vis.

Jag äter mackor i sängen om jag äter alls. Är verkligen inte den som äter ofta, när jag är singel. och det är bara för att jag är lat. För har jag chips eller godis hemma äter jag lugnt det till middag.

Sen tvättar jag lakanen oftare om jag sover med någon. Var femte-sjunde dag om jag inte är singel. Och kuddar och sånt också. Men det beror mest på att jag är allergisk mot kvalster och snarkar av dem pga att de gör mig täppt. Sover jag själv är det ingen som störs av snarkningarna...

- bädda säng? Ja, vid besök, typ.
- fixa disken varje dag? Nej, när diskhon blir för full
- mackor till middag? Det händer
- på toa med öppen dörr? Inga problem
- städa? Alltså, dammsugaren matas ibland (evigt fällande labbe) men annars blir det mest storstädning inför besök

Finns säkert fler saker :o

Mvh sambo sen 5,5 år

Efter fjorton år tillsammans är jag rätt avslappnad med mannen jag bor med. Men några saker jag/vi inte gör är:
* Gå på toa när den andra är i badrummet
* Låta bli att stänga dörren på toa
* Prutta/rapa inför varandra

Annars är vi rätt slarviga båda två i hemmet, även om vi gör våra ryck ibland och inför städscheman t ex. Framför allt är det kläder överallt jämt, var kommer de ifrån?

Vad jag förundras över är att så många äter i sängen. HUR gör ni det och vad äter ni? Att ligga på sidan med en tallrik kåldolmar låter ju lite meckigt.
Jag äter alltid frukost i sängen, dvs två mackor och ett glas äppeljuice. Jag sitter helt enkelt upp och äter innan jag kollapsar igen och läser vidare i mobilen med det varma täcket över mig :love:

Tillägg på mitt eget inlägg (inte snabb nog att ändra inlägget på mobilen :p)

Okej, sambon har väldigt svårt för nr 2 på toan med olåst dörr, medan jag lätt kan ha dörren på glänt (om vi inte har gäster, då har jag stängd dörr). Jag växte upp i ett hem där toadörrarna kunde gå i baklås om man låste, så jag är liksom van att inte låsa.
Om det lyste på toa var det upptaget, enkelt :)

Smutstvätt kan vi inte lämna på golvet eller lättåtkomligt för då äter labben upp det.... Ren tvätt kan däremot ha svårt att finna sin väg från tvättkorgen in på sin plats.

Jag äter alltid frukost i sängen, dvs två mackor och ett glas äppeljuice. Jag sitter helt enkelt upp och äter innan jag kollapsar igen och läser vidare i mobilen med det varma täcket över mig :love:
Men man måste ju liksom gå upp, göra i ordning frukosten och sedan då gå och lägga sig igen?

• Köksbord? Nej, snarare pusselbord. Har ett fint köksbord med tillhörande kökssoffa o.s.v. men äter alla mål mat per dag (bortsett från när jag inte äter hemma) äter jag vid soffbordet medans jag kollar på film eller någon serie.
  • Städar väl inte som man bör göra. Men försöker mitt bästa..
  • Gasmask på för har jag ätit något riktigt illa är jag inte den som prompt går på toa varje gång jag behöver släppa en brakare :D
  • Har en 160 säng och sover överallt i den så har ingen bestämd sida.
  • Ska jag äta maten själv så kan jag utan problem äta ur maten när den håller på att tillagas med samma sked.
  • Vintertid = på toa med öppen dörr. Sommartid med stängd pga öppet fönster precis utanför toadörren typ.
  • Försöker ha som rutin att diska dagligen pga jag hatar disk men det lyckas jag hålla i en vecka, sen är det kaos.
  • Måste konstant köpa nya strumpor för att.. min soffa, mitt golv m.m. äter upp alla mina. De tas liksom av så fort jag klivit innanför ytterdörren (även hos vissa utvalda vänner).
  • Städar tokigt mycket gör jag enbart om jag väntar besök. Objudna tenderar jag inte gilla att släppa in.
  • Har en jättefin garderobliknande sak med tre "sektioner" som är handgjord av farfars far. Mina kläder är där i. Däremot inte fint vikta. Utan inbökade och i kaos.
  • Försöker slänga tvätten i tvättkorgen men det går ibland sådär..

Ja, jag tänker nog också på det allmänna förfallet mer som en efter-barngrej än en sambo-/singelgrej. Jag höll stilen inför barnen på ett annat vis.
Och hur lyckas man med det kan man undra, alltså att hålla stilen? Jag är en sunk-hög av värsta mått. Det är rent pinsamt. Jag har alltid förundrats över att jag faktiskt inte luktar illa har en superbra deo och att mina barn har någorlunda rena kläder med inte alltför många hål.

Och hur lyckas man med det kan man undra, alltså att hålla stilen? Jag är en sunk-hög av värsta mått. Det är rent pinsamt. Jag har alltid förundrats över att jag faktiskt inte luktar illa har en superbra deo och att mina barn har någorlunda rena kläder med inte alltför många hål.
:D Jag höll stilen "på ett annat vis". Inte hela tiden och aldrig till perfektion.

Numera undrar jag mest varför jag uppfattade det som viktigt att hålla stilen. (Avser mest sånt som måltider och lite annat, inte prydlighet.)

Det kanske beror på hur mycket singelboendeerfarenhet man har pre barn? Har man några singelår innan sambo och barn, så är singelsunkfenomenet kanske mer bekant?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka