Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hm, nja, någon slags rutin skapade vi förra våren vad gäller veckoschema (där även barnen är med - motvilligt). Nå, jag kan nog tackla detta, det var nog inte ett rop på hjälp vad jag kan göra åt det utan snarare en liten anekdot om hur det kan bli här i livet.@Björk - införa städdag på söndagar?
Hm, nja, någon slags rutin skapade vi förra våren vad gäller veckoschema (där även barnen är med - motvilligt). Nå, jag kan nog tackla detta, det var nog inte ett rop på hjälp vad jag kan göra åt det utan snarare en liten anekdot om hur det kan bli här i livet.
(Sen kan jag personligen bli SKITirriterad på att jag dvs kvinnan även ska fixa så att en rutin skapas - att jag ska projektleda och "se till att det blir av" - nej, ju äldre jag blir desto mer vägrar jag bli/vara det. Det är inte MITT jobb att införa städdagar för att den andra parten inte tar initiativ självmant. Han kan ju uppenbarligen SE skiten med tanke på hur enormt pedantisk han var när vi träffades... Det är lika mycket hans jobb och jag har försökt med diverse lösningar, men går de inte hem så tar jag hellre min DEL av ansvaret och så får han ta eller låta bli att ta sin del. Jag lever faktiskt hellre med att ha skitigt än att bli/vara projektledare/arbetsledare. Nu lever jag med en man som förmodligen tar ovanligt mycket ansvar för mycket (t ex delar vi på föräldraansvaret i det allra mesta) men jämställda - nja, han skulle svara JA på den frågan, men jag svarar nej)
För mig är det viktigast att vara jämlikar/jämställda. Att två vuxna självmant kan och vill ta ansvar för sina delar av det gemensamma. Det är viktigare för mig än att det städas en gång i veckan. Jag ser hellre förbi principen att det ska vara en viss ordning och håller hårdare på principen vuxen = kapabel till att ta eget ansvar.Ja...det är ett val som man får göra. Vinst o förslust, plus o minus. Princip eller kan jag se förbi principen. Vad är viktigast? Det är väl vad man får ställa sig för fråga.
Jag hade KUNNAT se förbi principen i @Björk s kläder, men jag hade inte VELAT göra det. Jämställdhet är viktigare än regelbunden städning.Ja...det är ett val som man får göra. Vinst o förslust, plus o minus. Princip eller kan jag se förbi principen. Vad är viktigast? Det är väl vad man får ställa sig för fråga.
För mig är det viktigast att vara jämlikar/jämställda. Att två vuxna självmant kan och vill ta ansvar för sina delar av det gemensamma. Det är viktigare för mig än att det städas en gång i veckan. Jag ser hellre förbi principen att det ska vara en viss ordning och håller hårdare på principen vuxen = kapabel till att ta eget ansvar.
No offense - men ditt råd om städdag - för mig är det inte direkt någon idé jag aldrig hört talas om/provat/tänkt ut själv efter mina 47 år på planeten.
Jag hade KUNNAT se förbi principen i @Björk s kläder, men jag hade inte VELAT göra det. Jämställdhet är viktigare än regelbunden städning.
Vad jag förundras över är att så många äter i sängen. HUR gör ni det och vad äter ni? Att ligga på sidan med en tallrik kåldolmar låter ju lite meckigt.
Jag äter chips, knäckemackor, bullar, lite vad som helst. Liggande på rygg med tallriken på magen.Vad jag förundras över är att så många äter i sängen. HUR gör ni det och vad äter ni?
Aha ... Varför då, kollar du på tv samtidigt?Jag äter chips, knäckemackor, bullar, lite vad som helst. Liggande på rygg med tallriken på magen.
Driver min kära man till vansinne med alla smulor som jag lämnar efter mig.
Under hakan ... Du sitter upp alltså?Allt! Håll i tallriken med ena handen, sleva i dig med den andra. Eventuellt får man skära i mindre bitar i förväg. Håll tallriken under hakan så blir det inget spill. Är det knäckebröd håller man brödet ovanför tallriken så blir det inga smulor. Titta på tv-serie under tiden.
Under hakan ... Du sitter upp alltså?
Har Netflix på på datorn som står snett vid sidan av mig i sängen. Bästa mornarna!Aha ... Varför då, kollar du på tv samtidigt?
Ja, det låter iofs jädra skönt ...Har Netflix på på datorn som står snett vid sidan av mig i sängen. Bästa mornarna!
Ja fy fan så jäkla fint det är! Hela min semester har jag börjat mina dagar så . Sen kör jag hela eftermiddagen vid poolen .Ja, det låter iofs jädra skönt ...
Hårt liv hörruJa fy fan så jäkla fint det är! Hela min semester har jag börjat mina dagar så . Sen kör jag hela eftermiddagen vid poolen .