Erfarenheter- skav av barfota boots

Pinkilly

Trådstartare
Jag har köpt ett par cavallo simple boots till min ponny. Dom är lite för stora så jag har fått lägga i sula och då sitter dom ganska bra, inte optimalt men ganska bra. Hon fick skav på ballarna så jag köpte gaiters för att det skulle bli bra (hoppades jag) men när jag körde henne igen med bootsen och gaiters så blev skavsåren uppruggade igen ändå. Min fundering är då om ni tror att det blev så för att det redan fanns skavsår och att det kan funka om jag bara låter det läka helt eller om ni tror att det inte kommer funka ändå. Vad är era erfarenheter när det kommer till gaiters, att de inte får skav trots att bootsen skaver mot gaitern så att säga eller att de lika gärna kan få skav trots gaiters.

Sv: Erfarenheter- skav av barfota boots

Min har fått skav när bootsen varit för trånga, tex om han inte verkats på ett tag. Då har han fått vara utan boots tills det har läkt. Om din häst redan har skavsår så är det klart de går upp om du sätter på bootsen igen, såå mkt skyddar tyvärr inte gaiters/wraps.

Prova igen när skavsåren läkt!

hade samma boots plus wraps ett par veckor, inga skav alls. Hade du wrapsen från början borde det inte blivit skav.

Ja det var det jag hoppades att det kanske kan funka ändå om jag låter det läka helt. Synd att jag inte köpte dom från början...

Liknande trådar

Utrustning Jag håller på att få ordning på hovarna på mitt sto och hon går nu barfota. Problemet är att hon blir öm i sulorna då det är hårt i...
Svar
11
· Visningar
1 596
Senast: Honey07
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 145
Senast: Juli0a
·
Utrustning Nu vill jag ha era råd. Ni som har använt boots på era hästar en längre tid. Jag funderar på att sluta sko mina stora hästar och...
2
Svar
37
· Visningar
4 678
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?