"SMS-lånen" som dom var för några år sen finns väl inte kvar? Lagstiftades bort.
Det som är förändrat sedan 2014 är att smslånen har blir tillståndspliktiga. Något räntetak eller dylikt finns dock inte än, men utredning pågår.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"SMS-lånen" som dom var för några år sen finns väl inte kvar? Lagstiftades bort.
Hej alla! Kan vara lite ärlig här när man är anonym, lite pinsamt att prata om sin ekonomi... Det har kört ihop sig lite med alla kostnader efter januari som var en riktig skitmånad om jag ska vara ärlig... I alla fall, jag skulle behöva ett tillskott och funderar på om ett mindre lån kan vara en bra lösning? Vet inte hur det funkar på vanliga banken (jag är kund hos swedbank sen jag var liten men har aldrig fått det bästa intrycket), men jag ville med er andra om ni har erfarenheter från andra lån. Jag googlade runt och hittade en sida med typ tusen olika lånställen, och det var ju rätt förvirrande faktiskt. Jag tänkte sälja lite grejer egentligen, har nån sadel som jag inte använder alls längre, men skulle nog föredra ett lån på ett sätt eftersom det inte blir att jag måste göra mig av med mina egna grejer. Läste att sms lån inte var det bästa, men andra lån? Vad har ni för erfarenheter? Tar gärna emot era synpunkter!
Det som är förändrat sedan 2014 är att smslånen har blir tillståndspliktiga. Något räntetak eller dylikt finns dock inte än, men utredning pågår.