Erfarenheter av så kallad "single flap"

Mearas

Trådstartare
Erfarenheter av så kallad \"single flap\"

Är det ngn som har erfarenheter eller åsikter om dressyrsadlarna med bara en kåpa?
Själv tycker jag att det låter trevligt, men har aldrig ridit i en sådan.
Sadlarna som jag funderar på är:
Zaldi classic runt 10000kr
Frank Baines reflex ca 18000kr
Prestige venus ca 18000kr

Ngn som har erfarenhet av dessa sadlar?
Är de prisvärda?
Vad tycker ni om zaldisadlarna i allmänhet?

/M

Tacksam för svar!

Re: Erfarenheter av så kallad \"single flap\"

Jag har ingen erfarenhet av single flap, däremot frågar du också vad man tycker om zaldi.

Jag gillar zaldis sadlar. Jättesköna att sitta i tycker jag, har provat flera modeller och i princip alla dom jag provat har gått hem hos mig i alla fall. Tycker att man får en helt okej sadel till det priset, har haft en zaldi och skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en till.

Re: Erfarenheter av så kallad \"single flap\"

Jag hade zaldi till min travare, det var en spenslig häst som fick en smal bom, eller 30 då rättare sagt.

Hon hade ingen direkt svank, men inte riktigt rak rygg heller. Men mer svankaktig än rak om man säger så.
Hon hade lite manke, men inget direkt extremt. Förmodligen ganska normal.
Hrm... svårt att beskriva... :crazy:

Liknande trådar

Islandshäst Någon som har tips på vad för sadel som skulle kunna passa på min lill fröken? Hela ryggen är liksom i framåtlut, lägsta punkt är...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Elina8
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 251
Senast: caballus
·
L
Utrustning Vad tycker ni om dessa sadlar? Vill gärna ha lite info om hurdan bom dessa har, sväng del rak. Samt jämförbar bomvidd. Tex MW i pessoa...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: nipa
·
Utrustning Är lite nyfiken på vad det finns för sadlar i prisklassen ca 5-6.000:- Absoluta maxpriset är dock 10 000:- och då har jag absolut...
2
Svar
33
· Visningar
2 480
Senast: åsnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar