Erfarenheter av laser

Sv: Erfarenheter av laser

Hej!

Kan du specificera lite mer vad du menar med knackig led? Är den stel eller knakar den?

Laser är ingen universalbehandling utan handlar om att stimulera celler/vävnad till snabbare läkning vid exvis sårskador, senskador, frakturer men den fungerar även inflammationsdämpande.

Kan det vara stel muskulatur eller rörelsestörning/felaktigt rörelsemönster som påverkar leden? Har du kollat med veterinär/ Equiterapeut? Kan det vara problem med ledvätska eller ev en artros?

När det gäller människor/ kiropraktik knakar ju en led när man justerar den p.g.a att trycket släpper i det vacum/låsning som har varit i leden

Jag har inte ens sagt att det är nåt problem... Frågar efter erfarenheter, alltså folk som har låtit behandla sina hästar för det ena och det andra, och hur det gått/vilken effekt det fått - eller inte fått...

Jag har en knäled som blir inflamerad med jämna mellanrum. Behandlar den med laser och det ger god effekt. Är en gammal skada i leden.
Har även behandlat nackspärr, inflamation i muskler samt andra leder.

Har en egen medicinsk laser som jag använder.

tack! Hur många gånger behöver du behandla för att du ska känna av en positiv effekt? Fler som använt/använder - på häst, hund eller sig själva?
(Inser nu att den här tråden kanske borde ligga på hästmänniska i stället...)

Hej!

I.o.m att du hade specificerat led, så trodde jag att det var det som frågan gällde.
Oavsett vad man behandlar ska man ha i åtanke att alla är olika individer med olika immunförsvar och ämnesomsättning mm så alla svarar på behandling på olika sätt.

Vill du veta mer om laser finns en bra dokumentation här
http://www.slms.org/pdf/laser-som-laeker.pdf
Utgiven av Svenska Laser Medicinska Sällskapet

Jag glömde skriva att jag även behandlar min hunds höfter med bra resultat.

Det är olika hur mycket jag behöver behandla. Ibland räcker det med en gång, ibland behövs det mer :)

Tack!:) Ska läsa på... Det är just för att det, som du säger, är så olika hur det funkar, så därför är det intressant att höra "skildringar från verkligheten"..

Jag har låtit behandla mitt stora halvblod som har pålagringar båda fram med laser. Han blev helt symptomfri under den perioden :bow:
Tyvärr har jag flyttat rätt långt och inte hittat någon i mörka Småland som hanterar laser (finns det någon så skicka mig gärna ett pm ;) )

Hej!

Jag har en irradia 904 nm, Superpulsad Multiprob hästlaser. 904:an är deras populäraste och mest mångsidiga laser eftersom den höga pulstoppeffekten gör att laserljuset tränger djupare ner i vävnaden jämfört med andra lasertyper.Den används ofta vid behandling av djupliggande muskulära besvär eller vid senskador.

Kontakta mig på jjennie0@gmail.com om du är intressera av att hyra den. Finns i växjö.

Mvh

Jennie

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
611
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka