Erfarenheter av "in the Pink Powder"?

Rosie

Trådstartare
Köpt en burk med in the Pink Powder (vitaminer och matsmältningsmedel) till hästarna. Någon som har provat det och har några erfarenheter att dela med sig av?

Jag använder det sedan en tid tillbaka. Är mycket nöjd eftersom det hjälper min häst att klara "magkriser" bättre. Småsaker som tidigare kunde ställa till det klarar hon nu helt ok på en låg underhållsdos och när det blir större grejer som byte av grovfoder ökar jag upp mängden och hon blir inte lika dålig och sedan helt ok i magen igen på några dagar. Ger alltså en gång dagligen och ökar på till två gånger dagligen vid kris eller planerad omställning. En annan fördel är att hästen faktiskt äter pulvret, det är långt ifrån självklart med den damen. Har fått ge bort och kasta ett antal olika sorter för att hon vägrat äta trots invänjning.

Det låter ju bra! Jag har använt Probimin i omgångar och det verkar också bra - men kanske det är ett mer renodlat magmedel. Pink Powder får jag intrycket av att det är mer förebyggande. Får testa ett tag och se.

Jag tänker bara på det som ett magmedel faktiskt. Visst innehåller det en del mineraler mm men jag tänker (rätt eller fel vet jag inte) att det kanske behövs lite extra för hästar där maten har en tendens att fara för snabbt igenom.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
421
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar