Erfarenheter av "in the Pink Powder"?

Rosie

Trådstartare
Köpt en burk med in the Pink Powder (vitaminer och matsmältningsmedel) till hästarna. Någon som har provat det och har några erfarenheter att dela med sig av?
 
Jag använder det sedan en tid tillbaka. Är mycket nöjd eftersom det hjälper min häst att klara "magkriser" bättre. Småsaker som tidigare kunde ställa till det klarar hon nu helt ok på en låg underhållsdos och när det blir större grejer som byte av grovfoder ökar jag upp mängden och hon blir inte lika dålig och sedan helt ok i magen igen på några dagar. Ger alltså en gång dagligen och ökar på till två gånger dagligen vid kris eller planerad omställning. En annan fördel är att hästen faktiskt äter pulvret, det är långt ifrån självklart med den damen. Har fått ge bort och kasta ett antal olika sorter för att hon vägrat äta trots invänjning.
 
Det låter ju bra! Jag har använt Probimin i omgångar och det verkar också bra - men kanske det är ett mer renodlat magmedel. Pink Powder får jag intrycket av att det är mer förebyggande. Får testa ett tag och se.
 
Jag tänker bara på det som ett magmedel faktiskt. Visst innehåller det en del mineraler mm men jag tänker (rätt eller fel vet jag inte) att det kanske behövs lite extra för hästar där maten har en tendens att fara för snabbt igenom.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 338
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp