P
Pepsen
Mitt åttaåriga fullblod kom in från hagen i februari och var halt höger fram. Jag trodde han hade sträckt sig och han fick vila men hältan kom tillbaka. Besökte veterinär och konstaterade att han har en lösbenbit i hovleden. Beslut tas att denna ska opereras bort. Tyvärr så visar det sig att benbiten gjort stor skada under tiden på brosk och ledkapseln är förtjockad. Han får 4 månaders vila. Vid åter besöket så är han oförändrat halt. Det har då gått sex månader sen skadan skedde. Hästen blir utdömd (han är A1 försäkrad) men försäkringsbolaget anser att det är en komplikation från operationen och vill inte betala ut fullt liv.
Någon som har erfarenhet av liknande händelser med försäkringsbolag?
Någon som har erfarenhet av behandling av liknande skada? Positivt och negativt?
Jag vill se om jag kan ge honom en andra chans att komma tillbaka men behöver hjälp med förslag på hur jag kan hjälpa honom. Veterinär har endast föreslagit kortisonbehandlig men med dåliga odds.
Öppen för alla förslag.
Någon som har erfarenhet av liknande händelser med försäkringsbolag?
Någon som har erfarenhet av behandling av liknande skada? Positivt och negativt?
Jag vill se om jag kan ge honom en andra chans att komma tillbaka men behöver hjälp med förslag på hur jag kan hjälpa honom. Veterinär har endast föreslagit kortisonbehandlig men med dåliga odds.
Öppen för alla förslag.