Casteloro
Trådstartare
Min sambos dotter som är 9 år gammal har börjat att gå i min sminkväska och tjuvlånat smink. Jag vet att hon tagit på sig foundation flera gånger, och det i sig gör väl inget, men det känns fel att en 9-åring skall tänka att hon ska ha foundation, och dessutom på skolan.
Hur tar jag upp detta med henne? Det bästa vore väl att berätta HUR man gör för att sminka sig och sätta regler för NÄR hon får göra det. Jag gjorde samma sak när jag var yngre, men mot 11 års ålder och med mascara istället! (Dessutom snodde jag syrrans bh, som jag tog av mig på hemvägen!) Då berättade min mamma att det var viktigt att tvätta av sig det varje kväll med rätt produkter när hon uppmärksammade det..
Men alltså.. Jag tycker att smink överhuvudtaget är stort NEJ på 9åringar i skolan.
Någon med samma erfarenhet från detta? Isåfall, HUR har ni gjort?
Och dessutom, om jag skall introducera smink för henne, VAD är lämpligt?
Hur tar jag upp detta med henne? Det bästa vore väl att berätta HUR man gör för att sminka sig och sätta regler för NÄR hon får göra det. Jag gjorde samma sak när jag var yngre, men mot 11 års ålder och med mascara istället! (Dessutom snodde jag syrrans bh, som jag tog av mig på hemvägen!) Då berättade min mamma att det var viktigt att tvätta av sig det varje kväll med rätt produkter när hon uppmärksammade det..
Men alltså.. Jag tycker att smink överhuvudtaget är stort NEJ på 9åringar i skolan.
Någon med samma erfarenhet från detta? Isåfall, HUR har ni gjort?
Och dessutom, om jag skall introducera smink för henne, VAD är lämpligt?
Senast ändrad: