erfarenhet av att jobba i stall??

S

socker

Hejsan!
Ska ev. jobba i ett stall i sommar. heltid...får boplats,mat och stallplats till min häst inräknat i lönen.

Vad är den vanligaste lönen för en sk hästskötare per månad? om man räknar med ovanstående saker?

folk säger att man ofta bara får slavlön och att man kan bli lurad bara för att man själv inte vet....

så jag undrar bara om någon har erfarenhet av priser mm....

Sv: erfarenhet av att jobba i stall??

Kul att du har fått jobb i stall. Kommer säkert att få en underbar tid, MEN som du nämnt händer det att man blir utnyttjad.

Se därför till att du:

-Inte jobbar svart! Om du blir skadad finns det ingen möjlighet att få ersättning från försäkringskassan. Finns fall då personer t ex blivit avslängda och skadade för livet. Pga avartarbete har fått klara sig själva.

-som du nämnde vara medveten om sina rättigheter. Om du vill veta om löner rekomenderar jag dig att kontakta kommunal i ditt område. Bor du i stockholm ringer du jouren 619 22 00 mellan 8-17. Om du inte bor i stockholm leta i telefonkatalogen (eller internet i vårt nu upplysta samhälle ;) ) eller i nödfall ring stockholm och be om numret till din region. Fungerar om man ber snällt. (Har suttit i växeln :D )

-Hett tips är att gå med i kommunal när anställningen börjar. Då kan de hjälpa dig om det skulle komma upp några olägenheter under arbetet.

Inget sagt att det kommer gå åt pipan, men det är alltid bra att ha koll på vad man ska göra om det går fel. Så ett stort lycka till inför sommaren! :banana:

Har jobbat i ett litet utbildnings/fälttävlansstall med 8-14 hästar. Jobbade mestadels själv, hade praktikanter emellanåt. Mockade, skötte hästarna och red 1-4 hästar/dag. Följde med på träning/tävling osv. Ledig 4dgr/månad.

Fick boende, mat, träningar, stallplats + foder och 2 000kr. Inte mkt pengar men jobba i stall är ju inget man gör för att bli rik utan får att få erfarenhet och utveklas i ridningen, iaf vad det var jag var ute efter när jag jobbade med hästar. Visst var det knapert ibland men jag lärde mig otroligt mkt, träffade underbara männsikor och fick med mig en ny häst tillbaka hem...:angel:

Var iväg till ett större hoppstall för några år sedan. Där skulle jag fått 4 500kr/månad + boende och stallplats + foder. Fast där var hästhållningen usel tyvärr och jag hade fått jobba halvt ihjäl mig.

Den vanligaste lönen?

Skäll och ont i kroppen...

(Sorry, kunde inte låta bli. :angel: )

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 986
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 590
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 219
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama