eran egen fysik..

B

Binsan

handen på hjärtat, hästarnas fysik lägger vi ned mkt tid o planering på och sätter upp mål vi vill nå, men hur är det med den egna fysiken?

tar ni en löprunda då o då eller följer ni en plan i eran egen träning? egna mål med fysiken till ridningen??

Sv: eran egen fysik..

Med handen på hjärtat är den åt h***e....
Har därför sagt till mig själv på skarpen så nu åker jag längdskidor för att trimma itakt med hästen....:D

Hmm... jag promenerar varje dag, tar en löprunda då och då samt tränar mage och rygg ett par min/dag... Så jag kan väl inte säga att jag har några spec. mål elr så, men jag tror nog att jag är ganska duktig på att hålla igång ändå. Jag är i alla fall noga med att röra på mig varje dag, utöver ridningen.

Rider 1-4 hästar 6 dgr i veckan, yoga 2-3 ggr i veckan, och försöker köra någon slags kondis-träning (springa, längdskidåknings-maskin, cykla) på gymmet ett par dagar i veckan.

Oj den är helt åt skogen kass :crazy:
Men jag har börjat springa nu - så kanske kanske kan det blir lite bättre.
Det är inte lätt när man är född till lat njutare :d

Fick ett bra tips på hur man kommer igång att löpträna. Det går faktiskt riktigt lätt med den magiska lösningen :D

jag tävlade mkt friidrott och var med i FBU på Amf4 så där blev det mkt träning och som yngre junior tävlade jag gymkhana på elitnivå, men idag har jag fullt upp med akolan och alla hästarna..

så det märks att man inte är riktigt lika smidig och snabb längre..

försöker dock få i mig ngr löprunder på morgonen innan skolan, annars hinner jag inte..

lånar väl gymet på skolan ibland oxå, men ska börja styrketräna mer nu

vill inte att nån ska kunna påstå att jag skulle fått bättre resultat i fälttävlans tävlingarna pga att jag är för dåligt tränad själv:D :D

jag kör Yoga 40 min/dag utöver ridningen. Fast jag borde nog börja typ styrketräna eller nåt.
jga är himlans svag.

armando skrev:
jag kör Yoga 40 min/dag utöver ridningen. Fast jag borde nog börja typ styrketräna eller nåt.
jga är himlans svag.

jag skulle gärna vilja börja med yoga med vet inte riktigt hur jag ska komma igång...:crazy:

jag köpte ett par yogafilmer på DVD. Jag var lite skeptisk till ifall det verkligen var samma sak men det fungerade kanon!
Jag kände redan dagen efter hur otroligt mycket bättre hållning jag hade.

Min dressyrtränare antydde lite vag att jag nog behöver lite mer "benstyrka" om jag ska få ordning dressyren.... :crazy:
Usch vad jag skäms! :o
I veckan ska jag inhandla ett nytt gymkort! Tänker bli lika stark som Izor i gladiatorerna :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 874
Senast: Blyger
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Stergo
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
687
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 800
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna