Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har Treadstones vinterstövlar och har inte frusit något i de, hyfsat snygga är de också.
Tycker de flesta vinterridstövlar är alltför klumpiga och grova, inte lämpliga för ridning eg. Ger dåligt stöd och stor risk för att fastna i stigbyglarna. Vinterstövlar måste ha fårskinnsfoder, konstpäls fungerar ej.
Har ett par fårskinnsfodrade från Loesdau, funkar bra i stallet och går bra att klafsa omkring i lera och snö med utan att bli våt. Men de går inte att rida seriöst med, vida och korta. funkar dock att rida ut med och lite enklare pass.
Har haft Cavallo Polar, snygga men de stl som finns är alltför korta och vida för mig. Helt okej om man passar i måtten dock, och relativt billiga. Foten är fårskinnsfodrad.
Jag har dock haft blåfrusna tår i båda dessa stövlar så supervarma är de inte.
I år har jag beställt riktiga stövlar med fårskinnsfodring, måttbeställda Petrie Olympic helt fodrade med fårskinn. Inte fått hem dem än men hoppas verkligen att de funkar! Tog en stl större i foten så jag kan lägga i tåvärmare när det är riktigt kallt.
Båda Königs och Petrie kan levera alla sina stövelmodeller med fårskinnsfodring. Så om man rider mkt ute på vintern och är frusen är det en bra investering. Det är ju kallt från oktober till april.... Kostar en slant men håller i många år. Ca 800-900 extra kostar det att få fårskinn i hela stöveln.
I stallet använder jag uggs, enda som håller mig varm!!
Allt beror ju på hur frusen du är.