Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Han är faktiskt fin för att vara paint med blå ögon, hoppas ingen tar illa upp nu:o Ska han också gå kosseklasserna???

Hur har det gått med din andra pärla??? Såg att han var till salu för ett tag sedan, önskade att man hade stallplats:( och pengaöverflöd... Verkligen en av sveriges mest underbara kossehingstar!:bump:

MVH My

Här kommer ett par dagsfärska bilder på "Bus", tagna när vi var i ridhuset på besök idag.

24784920.jpg

24784919.jpg

24784917.jpg

Samt ett par på Xzerran, som är Bus bebis.

24784902.jpg

24784898.jpg

24784904.jpg

Här är 2 bilder från den iskalla ridturen idag som slutade med att vi red vilse och var ute i över 2 timmar !

24811029.jpg

24811052.jpg

Det var riktigt jäkla kallt, mamma fick hjälpa mig ut sadeln när vi kom tillbaka:rofl:

Ja visst är hon söt :D

Här är hela storyn om du eller nån annan vill läsa, kopierar från min blogg

Jag och mamma skulle ut på en "Liten" tur i skogen idag så jag frågade henne om det var långt?
- Nejdå det är inte särskilt långt alls faktiskt men jag kan ta cykeln med mig så kan du rida.

Sagt och gjort så gav vi oss iväg ut i kylan, för kallt som fan var det. I början går det bra och vi vet precis vart vi är någonstans, men efter ett tag så börjar vi virra bort oss totalt. Vi hittar en smal stig som vi tror är åt rätt håll så mamma går först med cykeln. Det var tydligen en djup sumpmark med is ovanpå lite längre fram men mamma som inte väger så mycket kunde gå ovanpå isen, men tjockisen Meja kliver ju såklart rakt igenom isen och sjönk ner till knäna i sörjan. Då fick hon typ panik och börjar kasta sig åt alla håll och mosar in mitt knä rakt i ett trä. Hon har dessutom skärt sig på skaren på isen så hon blödde överallt. Till slut lyckades vi i alla fall ta oss därifrån och vända och rida åt ett annat håll.

Då tänkte vi att det skulle bli sjukt långt att rida runt alltihopa, så varför inte ta en genväg? ;)
Det var ju inte så smart för vi red helt å helv*te fel! Haha

Vi hade i alla fall tagit oss ut ur skogen och befann oss i ett bostadsområde, så vi mötte några människor på vägen. Vi frågade dom om vägen hem och tanten förklarade hur vi skulle gå. Vid det här laget hade vi varit ute i 2 timmar och ville bara hem till värmen.

Skönt att äntligen hitta hem tänkte vi!
Jo jä*lar ..

Tanten hade tydligen inte haft en aning om någonting för vi red helt fel igen!

Hur som helst så hittade vi stora vägen tillslut och följde den hela vägen till stallet.

Pjuh..

Lite bilder från morgonens promenad hem från ridhuset. Äntligen är dom under igångsättning,jag e ju inte så bra på att hålla igång mina hästar:o:angel:

Adele
trqadera113.jpg

trqadera077.jpg

Phigalle utan westernutrustning
trqadera112.jpg

trqadera115.jpg

gmd.jpg

Här kommer en bild på min lilla tjej... Sugar Feet Savannah

100_0221.jpg
[/IMG]

100_0191.jpg
[/IMG]

Min förra paint var också efter JJ Barred King! : )

*kl*

Har nya ridbilder från vårat 8-årsfirande idag! Egentligen var våran 8-årsdag i tisdags, men hade inte tid då.
Jag har sålt min westernsadel, så därför rider jag i dressyrsadel. Ska hämta min nya reiningsadel på tisdag.

Hur som helst, här är några bilder:

Man tackar o bockar :D :bow:
Nej, hon e inte så tokig min lilla flicka ( om jag får säga det själv ;) )
Hon är född -04, e Gators Dyrty Larry, u. Sonnys Olivia - Sonny Dee Bar.

*kl*

Ny bild från igår. (Håller på med julkortet så man får ju passa på när det är snö...)

081123_0210c.jpg

*hugger kl*

introduktion på tolkning till min tidigare bakskygga totte:

24889250.jpg

24889247.jpg

24889260.jpg

24889264.jpg

24889266.jpg

Han var jätteduktig!

Åh vad mysigt det ser ut! :love:
Lite OT men vad är det för nosgrimma du har?
Är det dyons eller är det någon annan? har letat efter en nosgrimma med rep enbart över nosen och inte under men hittar bara såna som är rep hela vägen.

Superkul!

Ingen aning vad det är för nåt.. Hittade på mässan på globen horse show för säkert 5 år sedan. Hängde på ett ställ med massa annan begagnad utrustning (tränsdelar, grimmor typ)...
Har inte sett den återförsäljaren senaste två åren jag varit där men den var där flera år i rad i alla fall. Hade alltid det här begagnat-stället med sig..

kl*

Tanten (hästen då alltså :p) tyckte matte har blivit lite lat, så nu har hon fixat iordning ett träningsschema. Första dagen: promenad.

:rofl:

24890970.jpg

"Kom igen då! Inte långt kvar nu." Jo, Donna kan det där med pepptalk. :love:
24890971.jpg

Ska ge mig på och testa lägga upp en bild på min prinsessa..
pic_show_id24911470.html

Ska bli intressant och se om jag lyckas.. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 039
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross