Sv: Era senaste bilder - western
Det var riktigt jäkla kallt, mamma fick hjälpa mig ut sadeln när vi kom tillbaka
Ja visst är hon söt
Här är hela storyn om du eller nån annan vill läsa, kopierar från min blogg
Jag och mamma skulle ut på en "Liten" tur i skogen idag så jag frågade henne om det var långt?
- Nejdå det är inte särskilt långt alls faktiskt men jag kan ta cykeln med mig så kan du rida.
Sagt och gjort så gav vi oss iväg ut i kylan, för kallt som fan var det. I början går det bra och vi vet precis vart vi är någonstans, men efter ett tag så börjar vi virra bort oss totalt. Vi hittar en smal stig som vi tror är åt rätt håll så mamma går först med cykeln. Det var tydligen en djup sumpmark med is ovanpå lite längre fram men mamma som inte väger så mycket kunde gå ovanpå isen, men tjockisen Meja kliver ju såklart rakt igenom isen och sjönk ner till knäna i sörjan. Då fick hon typ panik och börjar kasta sig åt alla håll och mosar in mitt knä rakt i ett trä. Hon har dessutom skärt sig på skaren på isen så hon blödde överallt. Till slut lyckades vi i alla fall ta oss därifrån och vända och rida åt ett annat håll.
Då tänkte vi att det skulle bli sjukt långt att rida runt alltihopa, så varför inte ta en genväg?
Det var ju inte så smart för vi red helt å helv*te fel! Haha
Vi hade i alla fall tagit oss ut ur skogen och befann oss i ett bostadsområde, så vi mötte några människor på vägen. Vi frågade dom om vägen hem och tanten förklarade hur vi skulle gå. Vid det här laget hade vi varit ute i 2 timmar och ville bara hem till värmen.
Skönt att äntligen hitta hem tänkte vi!
Jo jä*lar ..
Tanten hade tydligen inte haft en aning om någonting för vi red helt fel igen!
Hur som helst så hittade vi stora vägen tillslut och följde den hela vägen till stallet.
Pjuh..