era katter.

Sv: era katter.

Vita_N_6520 skrev:
Var har ni fått dom ifrån? Köpt dom? Ärvt dom? ;)
Hur många har ni nu och har ni haft? Namn på dom? :D
(Ursäkta om frågan varit uppe tidigare..)

Vi tog två vildkatter (ungar) från stallet för några år sedan..
Fräsis & Tussan.
Tussan blev påkörd av en bil och dog för ngra år sedan..

Så fick vi en innekatt från min morbror som skulle flytta.
Kissen dog i fredgas :cry: :cry: :cry:
Överkörd..

Två katter (Brumma & Lilla Grå) fick vi av en kompis som hade blivit med kattungar.. De skriker hela tiden :p
Lilla Grå blev oxå påkörd av bilen i fredags, så hon ligger på sjukhus.

Så för närvarande har vi två katter hemma - Fräsis & Brumma, så kommer förhoppningsvis Grå hem i helgen lr nästa vecka..

Berätta om era nu :banana:
hmm...
okej, börjar från katt nr 1: Pelle, svartvit HONA som vi fick från grannen. tyvärr så försvann hon när hon var runt 1 år gammal.
katt nr 2: Bella, långhårig svartvit honkatt som vi fick genom ett tips från kompisar. Hon blir 3 år nu i midsommar.
Bellas ungar: sirius black, sussie och sotis. sussie är troligtvis borta, sotis bor hos en f d kompis och sirius bodde med oss och hans mamma bella men tyvärr så är han försvunnen.
och till sist: Pontus, en blågrå katthane med världens finaste blågröna ögon. tyvärr också försvunnen.
den enda av alla de kissarna som är kvar nu är Bella. min lilla babybitch. älskar henne även om hon kan vara lite disträ. jag saknar de andra kissarna, men tyvärr så finns det inte så mycket att göra åt....:( allihop är bondkatter, men misstänker att bella har norsk i sej pga pälsen. hon är så vacker. kolla gärna http://www.bellapella.piczo.com. hennes hemsida!

Senast ändrad av en moderator:

Jag hittade en annons på blocket där kattmamman hade dött (överkörd) så dom ville göra sig av me kattungarna fortast möjligast. Sen fick åkte vi (jag å mitt ex) å han valde Snuttan som hon sen fick heta (nu bryr han sig inte alls om henne tyvärr.)
Fick henne när hon va 6 veckor bara :eek: :eek: :eek: jag tog hand om henne hela tiden å nu är hon en jättefin å go vuxen kisse på snart 2 år, aldrig haft ett beskymmer med henne.
Vi betalde 50 kr som symbolsumma för henne.

Only_Me skrev:
Jag hittade en annons på blocket där kattmamman hade dött (överkörd) så dom ville göra sig av me kattungarna fortast möjligast. Sen fick åkte vi (jag å mitt ex) å han valde Snuttan som hon sen fick heta (nu bryr han sig inte alls om henne tyvärr.)
Fick henne när hon va 6 veckor bara :eek: :eek: :eek: jag tog hand om henne hela tiden å nu är hon en jättefin å go vuxen kisse på snart 2 år, aldrig haft ett beskymmer med henne.
Vi betalde 50 kr som symbolsumma för henne.
vad bra att hon klarade sej såpass ung! vf ville dom göra sej av med dom fortast möjligast?

nemi_baby skrev:
vad bra att hon klarade sej såpass ung! vf ville dom göra sej av med dom fortast möjligast?
Blir lite jobbigt å bada, massera magen på, mata(var 3dje timme), kolla att dom kissar å bajsar ordentligt varje dag på ett antal kattungar när man har heltidsjobb. Däremot så är det inget jag rekomenderar eftersom det är bättre att dom får vara med sina kullsyskon. Dessa kattungar hade dött om inte folk ville ha dom. Sen har jag tur att hon inte snuttar på saker.

1 Svartvit honkatt, hämtad på landet, dog vid 15 års ålder pga hjärtsvikt.

2Svart okastrerad hankatt. Hittekatt, dog i kattpest i okänd ålder(längesen)

3Rödtabby huskatt,hane från kull i stallet, 7 år, lever och har hälsan trots diverse skador genom livet.

4Rödtabby huskatt, hane från samma kull. Problem med urinsten. Dog
tyvärr vid 6 års ålder överkörd.

4Sköldpaddsfärgad hona omhändertagen från stallet med en kull ungar som höll på att svälta ihjäl. Hon var då 10 år.Alla ungar överlevde och fick hem. Kattan kastrerades då, avlivades pga sjukdom i julas nästan 17 år gammal.

5 Svartvit huskatt, hane anskaffad till stallet, bor nu hemma i huset 6 år

6 Svartvit huskatt långhårig, syster till ovanstående.

7 Grå och vit huskatt hittekatt. Hona som var med om olycka och är numera svanslös. ca 6 år

8 svart huskatt 9 mån,hane hämtad ute på landet

9 cremetigrerad huskatt, bror till ovanstående

10 röd o vit långhårig huskatt, bror till katt3 o 4 , fick honom av gamla ägaren för ett år sen då hon inte kunde ha honom kvar, bor som innekatt hos min son.

11 Svart huskatt, räddad från att bli dödad av irriterade grannar, hane, lite vild men går nu som stallkatt hos oss.

Alla katter utom katt två har varit kastrerade, vaccinerade och där det varit möjligt försäkrade, inser nu när man ser det nedskrivet att många katter blir det... Har dock bara sex hemma:angel:

Oj.. du har verkligen haft många katter :eek:

Och du.. har bara 6 stycken hemma. haha...
Låter alldeles perfekt med så många tycker jag ^^

En häxa måste ha en svart katt.
Så Izar är en helsvart kastrerad hane på 5 år.
Han kom som kattunge från en kompis gård.

Mr Morrissey är en brun stor kasterad hane som också är 5 år.
Han har dock val att bosätta sig hemma hos min mamma för han kom aldrig över sin rädsla för hunden.
Han kom iaf som kattunge från min nästan syster.

I hemmet finns också:

Trixie som är 6 år, sköldpaddsfärgad kastrerad hona som kommer från Fiahemmet i Norrköping.

Bones som är en svartvit kastrerad hane som är en inavlad typ på 5 år som kom från stallet som kattunge.

Sol är en dam också 5 år gammal och som kommer från samma ställe som Izar. Hon är lite tjock och sköldpaddsfärgad.

(de tre sista kissarna tillhör min syster som jag delar lägehet med)

Våran gammel kisse hette Pysen, han blev 19 år gammal och har en speciell plats i våra hjärtan.

Så har vi Rasmus förståss!
En ca 1 år gammal hane som är helvit med röd svans, röda öron och bärnstensfärgade ögon.
Han söker nytt hem, vi har tillfälligt placerat honom hos farmor.
Han är kastrerad och vaccinerad om någon är intresserad.

Senast ändrad:

Tyke, Tindra och Lillsnorre.

Våra två är helsyskon från olika kullar och dem fick min kille av sin brorsa som äger mamman. Båda katterna blev över så han tog dem.. Båda vanliga gatukorsningar, gråa med vita tecken. Ser nästan identiska ut i teckning och färg men hanen är STOR och honan är liiten. ;) Tyke är 2 och Tindra är 1,5.

Den nya kissen som kommer nästa vecka får jag av min syster vars hona fått ungar. Birma+nåt långhårigt, ev norsk skogkatt. En riktig vilding som inte fått nåt namn än.. förslag någon?

Sen har vi en grannkatt som kommer och går, lånar våra sängar ibland och förgyller vardagen för oss lite. Han är inte vår men han är en nära vän till familjen. :D Han kallas för Lillsnorre (efter som att han är kastrerad :devil: ) men vi har nu fått reda på att han är min killes kompis gamla katt och heter egentligen Bamse.

Senast ändrad:

Hej!
Jag har 3 katter. Bondkatter. I hona som heter Laban...(blev lite fel könsbestämming när hon var liten...hehe!) Och så har jag två hankatter som heter Måns & Ludde. Måns e gråtigrerad och Ludde är Röd...ludde e favvis katten...mysigast å keligast av dom alla :) mEN Har dock ett satans humör ibland, tror det e vanligare balnd röda katter eller? Nån som vet?
Men alla 3 e mina älsklingar! *hihi*

min kisse är över 2 år nu och min första! :love: han är en orange kastrerad hane och bror till Lillknoddas katt Torsten
Han heter Charls Ingvar men kallas för Sickan :angel:

vi bor i ett litet samhälle och det självklarar för oss är att ha honom som utekatt! Han är född ute och alltid bott ute så han vantrivs helt enkelt om man stänger in honom (det var nog svårt att ha han inne före kastrerationen! :crazy: )

dock vill jag att han ska vara inne på natten så jag vet vart jag har honom :love: brukar komma in i huset 1-2 gånger per dag för att kolla till oss och sedan kila iväg igen och patrullera området

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 484
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama