Era hästar!

Sv: Era hästar!

På femgångsvalacken är det tölten, på stoet är det traven och på fyrgångaren är det oxå traven, fungerar dock när man har fått in travknappen:D

Hejsan dom tre jag rider har olika svårigheter.Den ena har galoppen,den andra har travet o den tredje har tölten... Hahaha mycket att stå i nu!! Men det är väl bara till att rida o öva. Envis som en åsna så övervinner man hästarna. Mvh Åsa

Tölten på min foderhäst! Han travar på som en travhäst! Det är lätt att få honom att gå några steg i tölt men att hålla honom i tölt är inte lätt! Det värsta är att andra som ridit honom tycker att det är jättelätt! Men nu när jag gett upp DÅ går han i tölt!
(Pass är egentligen svårast efter som han är en fyrgångare!:p )

På Dorri är höger galopp o trav med ryttare svårast.
På Kristall är det svårt med skritten om man rider ut. Då vill han trava el galoppera. Han kan trava jättelångsamt men verkar hellre vilja det framför att skritta.

jadu. Brunni min ena häst vill hälst ta tölt istället för trav och min andra valkyrja tycker inte så mycket om tölten haha :smirk:

skritten på den ena hästen då hon gärna springer helst, och tölt på den andra då han helldre travar :D

Från början hade jag svårt med alla, men nu är det väl möjligtvis skritten som lätt blir trippig. Det är svårt att få henne att verkligen länga steget. Se passen också. Katla har blivit passad förut men jag har aldrig passat något förens förra veckan då jag passade tre gånger. Men det kommer väl. Det är jag som måste lära mig inte hästen.

När jag köpte min Perla för drygt 3 år sedan kunde hon inte trava. Veterinärbesiktningen var mest grisepass.
Men nu har jag lyckats få fram en bra trav. Då är det tölten som vi har lite svårt att hitta den blir lätt passaktig eller travtaktig men det löser vi nog varteftersom orken och musklerna kommer det är ju jobbigt att samla sig...:bump:

Min häst har fyra starka gångarter. Men det han har svårt för är den ökade tölten, då blir han mycket rollig..

Min fyrgångare har stabila grundgångarter och en tölt som inte är alltför svår att få fram. Så det är sällan hästen har problem med några gångarter, värre är det med mig...:angel: Just för tillfället verkar det som om jag glömt hur man töltar:(
Det jag menar är att när jag rider rätt så går han bra i alla gångarter, problemet är bara att det är så svårt att alltid rida perfekt...

hmm.. har egentligen inte något större problem med någon av gångarterna på någon av mina hästar :D weeii! :)
men skritten på min tävlingshäst då, främst på tävling xP och tölten på en, han vill mäst trava :P och sista, hon är perfekt! :D alla gångarter är lika lätta typ :)

Hmm.. :smirk: *funderar*
Jo det är nog traven. Skritt,tölt och galopp har hon inga svårigeheter för, men hon väljer häldre tölten istället för traven.

Min häst är lite vimsig när ja köpte honom, kunde han bara tölt och skritt och grisepass då hehe. Han har alla gångarter nu OM HAN VILL:rofl: men den har svårast för är traven, och galoppen tar han gäran korsgalopp men de börjar avta som tur är, den han har lättast för är tölt, skritt och pass, men skritten vill han inte riktigt vila i när man tävlar, då är allt annat mycket roligare;)

Jag vet inte riktigt faktiskt, nu har jag ju hittat pass-knappen på ási så på honom är det inte vidare svårt med någon gångart alls för min del (en tjej i stallet fick honom bara i grisepass en gång :angel: )

Den lilla är nog svårast att trava på just nu, iaf idag. Fyraåringen som är riden max 40ggr har fått för sig att bli en tötlhäst :p
Han har nog inte heller problem med någon gångart just nu, i vanliga fall.. skulle väl vara passen då eftersom den inte är tränad och inte ska tränas på ett bra tag...

det är tölten, min häst vill mest passa. Det är dessutom väldigt svårt att se och känna om han töltar, för han sätter ner fötterna nästan samtidigt, för han har inte så höga benlyft ;)... Så tölten är definitivt svårast!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
286
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix