Era hästar!

G

Gneisti

Det här låter säkert lite konstigt, jag bara undrar,

vilken gångart är den ni har svårast för att ta fram på era hästar?

Sv: Era hästar!

Jag funderade ett tag... och kom fram till att ingen är svår faktiskt! :)
Det skulle vara skritten på tävling då...

tölt... min häst föredrar traven framför tölten. (speciellt kort tempo tölt) :smirk:

Tölten!
Då jag håller på att ta fram den just nu. Började för någon vecka sedan så vi har ej kommit så värsta långt ännu :)

Okej :P Min häst väljer också gärna traven! :smirk: :rofl:
Vi kämpar på med tölten!

:D Hehe de låter nog lite konstigt men jag hat jätte svårt med traven på den häst jag rider hon e som en töltmaskin men griepassar oftast..:bump:

Haha, nädå inte låter det konstigt!:idea: Har en kompis vars islänning också har svårt för traven, men som gärna töltar!:) Shit, ibland skulle det vara skönt med en sån häst...:love: . Dock grisepassar även han ibland;) .

:D Hehe de låter nog lite konstigt men jag hat jätte svårt med traven på den häst jag rider hon e som en töltmaskin men griepassar oftast..:bump:

Ingen av gångarterna är svår på någon av våra hästar, förr var gammelman travtaktig och från allra första början kunde han han inte tölta när vi fick honom 10 år gammal.
Idag kan man växla som man vill mellan olika gångarter utan problem.

Min har lika lätt för alla fyra gångaterna... Däremot är ryttaren kass på att känna skillnad mellan höger och vänter galopp :crazy:

Hm jag fick faktiskt ta och fundera lite nu..
Hade det varit för någon månad sedan hade jag svarat tölten och galoppen men i nuläget får jag nog svara galoppen då.

Skritten är nog den enda gångart vi behärskar fullt ut, hehe.
Traven går bra ute, men vi har svårt med öppnor och slutor i trav.
Tölten måste jag verkligen jobba fram.
Galoppen finns, speciellt vänster, men på ridbanan är det svårt.
Passen finns där men jag vill stärka henne i de andra gångarterna innan vi börjar med den.
Varför ha nån brådska, hon är ju bara 12.......

Det här låter säkert lite konstigt, jag bara undrar,

vilken gångart är den ni har svårast för att ta fram på era hästar?

Min går i alla gångarter, det som skulle vara svårt är höger galopp & skritt + trav på tävling då han ibland är lite spänd

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
286
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix