Hm jag har tydligen betydligt större hordertendenser än de flesta i den här tråden
, men samtidigt så är det lite kul att nu kunna skicka ner fina barnkläder till syrran som mina barn har haft, och i vissa fall som även syrran och jag har haft.
Däremot är jag allergisk på papper, så jag slänger så fort jag får en chans. Böcker har jag lite svårare med, jag kan inte riktigt med att slänga, många secondhand tar inte längre emot och då blir de kvar... Jag ger bort till höger och vänster och nu har jag kommit så långt att jag kan slänga böcker som var genuint dåliga utan allt för stora problem.
Men saker... Jag har alldeles för gott om utrymme, alltså blir det lätt att jag ställer undan... Vilket ibland har varit bra, svägerskan barn har fått med sig möbler och porslin när de flyttade hemifrån, men på något konstigt vis förökar det sig ändå.
Men när jag går in i röjarmode så åker väldigt mycket grejer, ibland kan jag behöva ställa undan och något år senare har jag inga problem att slänga det/sälja/ge bort det.