Just i Sverige/Stockholm är ju också kiropraktorhögskolan anknuten till Karolinska Institutet.
Jag blir som sagt så jätteförvånad att någon uttrycker att det inte finns någon grund för kiropraktik på häst

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just i Sverige/Stockholm är ju också kiropraktorhögskolan anknuten till Karolinska Institutet.
Fanns nån känd kotknackare som kollade på en häst där jag jobbade
Vi fick honom så pass bra att han gick att rida in men han hade ett framben spm alltid släpade lite
Tyvärr gick han omkull i hagen och skadade halskotpelaren
Delvis jaEller så var halskotpelaren grunden till att frambenet släpade/den gick omkull .
Jag anlitade en akupunktör/massör till min häst vid två tillfällen. Han (hästen) behövde vanligtvis en del hjälp med att få igång bakbensarbete men jag tyckte att han kom igång snabbare efter sina behandlingar.
Jag har en equifysioterapeut som kommer hit minst en gång i månaden (har 14 hästar) och så mycket som hon har hjälpt oss och våra hästar, det är helt ovärderligt. Att förstå vad som händer i hästens kropp, själva mekaniken och vilka följder olika saker får - det gör att man slipper många vet.räkningar. Själv ställer jag mig väldigt frågande till att inte alla som rider tar sådan här hjälp.
Handlar nog som sagt mycket om att gemene man har svårt att sålla i djungeln av ”titulerade” i branschen .
Finns ju som sagt mycket ”inte så renommerat” här, och är man dessutom en ”mindre insatt” hästägare löper det risk att bli fel, även om intentionen från hästägarens sida är den bästa .