Equipe Elegance bombyte

Freelillies

Trådstartare
Någon som har varit med om samma som mig? Min Elegance är 9 år och både bommen och järnet var trasigt. Den är nu bytt men jag undrar om någon mer varit med om samma. Hur lång livslängd har en bom egentligen?

Har hört om flera Equipe sadlar där bommen gått av (utan att utsättas för yttre våld). Helt galet att en så dyr sadel har så klen bom!

Kamrat J har en Equipe där bommen är sned. Jag trodde först hon menade förskjuten, alltså att bommen ser som den ska, men ligger på fel ställe. Brukar vara vanligt när man sitter upp från marken. Men, nä, bommen är helt sned, plockar du ut den och lägger den på en plan yta så går det att vicka på den.

Jag undrar hur det har gått till, verkar vara väldigt veka bommar.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: ako
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
479
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka