Jag har använt equitape på min häst, gick över till vanlig kinesiotape när rullen tog slut. Superfrustrerande att få tejpen att sitta, kunde tejpa i stallet och den hade börjat lossna när jag kom ut till ridhuset 🙃

Har samma erfarenhet att tejpen inte sitter.

Märkte inte skillnad på hästen, men där visade sig skadan vara en annan än först bedömt. Sambon tycker däremot tejpen funkar på honom.

Min har ordinerats av sjukgymnasten på kliniken, på olika ställen. En gång blev hon tejpad över korset, tror den satt i 4 veckor! Helt otroligt! Medan den under magen ramlade av innan jag sadlat! Tydligen är det lite teknik...man ska inte dra i den. O ren päls! Equitape (märket) sitter sämre än den fr Biltema (ändå hyfsad) Den bästa är den man kan köpa på kliniken! Kommer inte ihåg märket. Tycker det är bra ( om den sitter alltså), men man måste veta hur o varför man tejpar!

Liknande trådar

Foder & Strö Undrar om det är någon tävlingskarens i Equi Jewal?
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Freazer
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 835
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama