EPSM Shirehästar ?

Mynta2

Trådstartare
Har sökt här på Buke och på lite andra ställen på nätet, men får inget grepp om denna sjukdom. Är den ärftlig eller hur uppkommer den ? Symtomena fick jag grepp om och att man kunde ta prov och kolla, men egentligen inte så mycket mer. Någon som vill utveckla ? Hur gör man med foder åt sånna hästar ? Sommarbete ?

Jag har ingen Shire, men syrran sköter en lite då och då i stallet hon är i. Hon frågar, jag ska svara dvs leta info ;)

Skriv det ni vet så antecknar jag. Tack på förhand.

Sv: EPSM Shirehästar ?

hvis du søker opp PSSM får du nok mer treff på nettet. Om arveligheten: http://www.cvm.umn.edu/umec/lab/Advances_in_PSSM/home.html

foringsrådene finner du vel mest av Rural heritage:
http://www.ruralheritage.com/messageboard/virtualvet/index1.htm

Den siste linken er til vet Beth Valentine, hun er vel den som er mest "ekspert" på EPSM og de større/ tyngre rasene. Forskningen som gjøres dekkes av AQHA, derfor er det stort sett quartere som det er fokus på. Likevel er nok hyppigheten av sykdommen høyest blant de tyngre hesterasene.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 993
Ekonomi & Juridik Jag blir så irriterad! Det finns liknande trådar runt betalning men jag tar mig friheten att starta en ny runt frustrationen jag som...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
44 576
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Caress
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 574
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka