Har en honkatt på 7 månader som vi igår fick åka in akut med till veterinären efter att jag på morgonen hittat henne stel med alla benen rakt upp i luften. Jag trodde att hon var död och väckte min sambo som tog upp henne. Hon andades och skrek till lite, men var fortfarande helt stel. Kom till sjukhuset där hon fortfarande ligger kvar och deras teori är att hon fått ett väldigt kraftigt epilepsi anfall som övergått i ett krampanfall som inte slutat under natten. De har bekräftat att hon på grund av krampanfallen fått en hjärnskada och blivit blind på båda ögonen. Hennes läge är kritiskt och hon kommer antagligen inte överleva, men veterinärerna kommer försöka få en förbättring som än så länge inte kommit under även den här dagen.
Även om jag kanske förstår att det här inte kommer sluta så bra hoppas jag såklart det eftersom hon är världens underbaraste lilla katt och därför undrar jag om någon har erfarenhet av epilepsi och/eller blindhet hos katt? Klarar de sig bra eller är det svårt för dem?
Vi har en till liten katt här hemma som går runt och skriker efter henne just nu. Det gör så ont i hjärtat att höra han skrika efter henne och samtidigt veta att hon ligger blind och med en hjärnskada hos veterinären
Även om jag kanske förstår att det här inte kommer sluta så bra hoppas jag såklart det eftersom hon är världens underbaraste lilla katt och därför undrar jag om någon har erfarenhet av epilepsi och/eller blindhet hos katt? Klarar de sig bra eller är det svårt för dem?
Vi har en till liten katt här hemma som går runt och skriker efter henne just nu. Det gör så ont i hjärtat att höra han skrika efter henne och samtidigt veta att hon ligger blind och med en hjärnskada hos veterinären