igbest
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan tillsätta extra som kosttillskott bara?Visa bifogad fil 97202EPA och DHA har jag förstått efter att ha läst denna artikel i en dagstidning är jätteviktigt. Hur viktigt är det då dom svenska fodertillverkarna inte verkar ha det i sina foder. Jag har gett Robur till en av hundarna i flera år och hon verkar ju inte må dåligt, nyss började jag ge unghunden det också och blev lite nojig när jag läste artikeln. Magnussons verkar inte heller ha det i sina foder om jag läst rätt och det äter min ena hund. Är det bara att byta foder på dom eller kan jag lugnt fortsätta med dom svenska fodren?
Tack för svar det ska jag kolla uppDu kan tillsätta extra som kosttillskott bara?
Fettsyror har dessutom en tendens att oxidera om man inte förvarar torrfodret helt lufttätt.
Jag ger mina kapslar för människor, köper på nätet. Billigare än hundvarianterna.
Har valt några med hög koncentration dvs hög andel EPA/DHA för att slippa behöva ge så många. Flytande fungerar inte för mina skägghundar för att de då börjar stinka i skägget. De äter kapslarna som godis.
Jag har också gett en på morgonen och en på kvällen, men mina är ju lite större än dina..är det mg/kg som doseringen är i? Borde jag ge fler till mina? De väger ju ca 24-30 kg.Jag köper dessa på Apotea för 108kr och ger 1 på morgon och 1 på kvällen till mina dvärgschnauzrar:
BioSalma Omega-3 Forte 70% 1000 mg 132 kapslar
Jag har räknat på mg/kg så ja du borde behöva ge mer till dina, ska kolla upp dosen och återkomma. För stora hundar kan det ofta vara billigare med olja. Jag hade gärna gett olja om de inte varit skäggigaJag har också gett en på morgonen och en på kvällen, men mina är ju lite större än dina..är det mg/kg som doseringen är i? Borde jag ge fler till mina? De väger ju ca 24-30 kg.
Försökte googla fram rekommenderat dagligt intag för hundar men var nog dålig på att söka för träffarna sa inte så mycket
https://vetmedbiosci.colostate.edu/vth/services/orthopedic-medicine/fish-oil-dosing/Vad är det för skillnad mellan de olika laxoljorna/fiskoljorna med omega 3? Det är ju stor variation i pris...