Enzion och Kiselgur

Inka-90

Trådstartare
Kan man ge en häst både Enzion och Kiselgur samtidigt? hästen i fråga har väldigt dåliga hovar, skorna sitter högst 2 veckor och fötterna bara trasar sönder. så vi börjar bli lite desperata.. hästen äter redan enzion och vi vill inte skuta med det, men skulle vilja prova kiselgur, går det att ge båda två samtidigt?

Sv: Enzion och Kiselgur

Min gubbe äter både enzion och kiselgur, funkar bra. Ätit kiselgur i över 1½ år, enzion i drygt 6 mån.

Jag gav det förrut, innan jag gick över till enzion. Fick det i 1½ år ungefär, kiselgur + Vimital Biotin. Innan fick han bara Vimital Biotin.
Har blivit bättre fart av enzionet.

Enzion kan man ge till hästar som har dåliga hovar, det är superbra, men dyrt och det var lång tid innan det ger resultat. oftast så hjälper inte biotin, och skulle det vara biotinbrist så innehåller även enzionet biotin.

såhär står det i beskrivningen:
Enzion, för hästar med dåliga hovar. En balanserad blandning av proteiner, mineraler, spårämnen och aminosyror som är viktiga för hovens tillväxt. En koncentration av biotin, metionin och zink hjälper till att bygga upp hoven och göra den stark. Välsmakande.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 663
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 942
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 677
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka