Ensamma hundar i varma bilar.

Sv: Ensamma hundar i varma bilar.

Jag förstår inte heller varför två personer måste gå in för att hämta en present och lämna hunden ensammen i bilen under tiden. Varför var hunden inte hemma? Varför kunde inte en av er stannat ute hos hunden?

Jeeves: Polisen har oftast inte möjligheter att åka när folk ringer om hundar i bil, däremot så har man själv rätt att slå sönder rutan men man bör varit i kontakt med polisen och meddelat hur det förhåller sig innan man gör det!

VARFÖR tar man med hunden in till stan för att hämta en present?? Om man vet att det är varmt ute och inte kan följa med ut i a f- obegripligt tycker jag.

ÅÅh det där har jag också råkat ut för!
Gamla tanter utan tidsbegrepp. :D

Min hund skällde när han lämnades ensam när han var yngre så jag hade honom typ aldrig själv.
Men en gång var jag ute och åkte (på kvällen då det var svalt så det har inget med värme att göra) och stannade för att springa in på en Mcdonalds och köpa en burgare.
Det var ingen kö och jag parkerade nära, kan ha tagit 5-10min MAX.

När jag kommer ut till bilen så står det en tant på balkongen och skriker för full hals.
-Hur kan du lämna hunden i bilen att skälla TIMME UT och TIMME IN!

???????

Hallå!!

:rofl:

För övrigt så har jag en måttbeställd hundbur för att kunna öppna baklucka de få gånger som hunden överhuvudtaget är med i bilen och han blir lämnad ensam där.

Men man är ju orolig att han ska bli stulen eller nåt så man törs nästan inte det. :crazy:

Annars är det superbra med hundbur i alla fall för säkerhet i bilen för människor och hund.
Den ska dessutom tydligen vara i minsta laget för att hunden inte ska skadas lika mkt vid ev krock.
De får mindre "flyg"utrymme då och slår sig mindre på så sätt.
Enligt han som tillverkade hundburen.
+ att min har en nödutgång på sidan ifall man inte får upp bakluckan och ordinarie dörren. :)
Man kan visserligen ha hundbälte också men det har jag aldrig provat. ;)

För att återgå till värmeproblemet i bilar!
Jag tror inte folk tänker på att det blir så varmt i bilen i skuggan. Det är nog mer okunskap än illvilja.
Minns en gång när jag precis skaffat hund så parkerade min mamma bilen i skuggan, men skuggan flyttade sig och helt plötsligt stod bilen i solen!! :eek:
Då ropade affären i högtalaren och jag sprang ut till bilen med hjärtan i halgropen och tänkte -Vad har hänt!!
Snacka om att JAG fick skämmas som en hund inför alla folk som stod vid bilen. :crazy:
Det kändes såå hemskt, är så glad att han inte "tog skada" av min försummelse.

Kommer i alla fall aldrig att glömma det eller göra om det.

Det finns krokar att sätta i bakluckan så kan man ha den på glänt och ändå låsa bilen så ingen kan sno hunden ur buren. :idea: Vi har solskyddsfilm, vevar ner rutorna och sätter kroken i bakluckan + parkerar i skuggan och lämnar vatten i bilen om vi måste gå ifrån dem en kortare stund av någon anledning.

Vi har 5 mil in till stan ifrån oss. Och sen skulle vi på kalas hos en bekant som bor ca 1 1/2 mil från stan åt andra hållet, hunden skulle förlja med dit (därför han åkte med in till stan). Och sambon är inte min pojkvänn (tänkte inte på att skriva det först), utan en kille på 9 år som kallas Sambon (som jag är personlig assistent åt). Därav att han var tvungen att följa med mig.

Utan att ha läst hela tråden så..

Om ni är på tex. utställning, utanför en matvaruaffär, köpcenter eller liknande och ser en varm hund i en bil så kan ni SMS:a bilens registreringsnummer till: 71456 och få tillbaka namnet på ägaren till bilen. På så sätt kan ni be personal/ansvarig i affären/på området att ropa i högtalaren efter bilens ägare och göra den uppmärksam på att hunden har det varmt...
Har ni inte lagt in detta nummer i mobilen - gör det nu!
(kanske ett alternativ till att krascha bilrurtan OM det inte är riktigt akut eller hunden är mycket medtagen)

Jag håller med dig!

Om jag har hunden med mig i bilen och måste handla så öppnar jag ALLTID bagageluckan (har bur) och fönstrer så att det blir lite drag. Försöker alltid parkera i skuggan.

Man har rätt att krossa rutan iaf, vittnet är ju till för att du som krossar rutan inte ska få problem sedan :)

*kl*

Jag förstår bara inte varför det behöver hända år efter år :confused:

När ska folk lära sig!
Har sett hundar på parkeringar vid badplatser, nöjesparker, stora varuhus osv. (självklart säger jag alltid till).

Husse o matte roar sig eller kanske svalkar sig i vattnet medans hunden kokar ihjäl :devil:

T.om ett barn i lågstadiet vet väl att solen inte står likadant hela dagen...

Usch, vad jag blir ledsen :cry:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 317
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 420
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 721
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka