Ensamhetsträning

Sv: Ensamhetsträning

Unghundar är oförutsägbara, och lagen är ganska tydlig: Du får inte ha din hund bunden mer än två timmar åt gången.

Ensamhetsträningens a och o enligt mig: börja ganska tidigt, redan 1 vecka du fått hem valpen. Börja med små micropauser, typ några minuter, utöka långsamt (beroende på hundindividen också såklart) och sluta inte träna när det känns bra utan fortsätt!
Verkar hunden stressad, begränsa ytan som den vistas på.

Tillägg: Försök att lämna hunden när den är som mest nöjd, mätt, trött och lagom aktiverad (inte uppspelt)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 033
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 112
Senast: AraSlei
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar