Ensamhetsträning

Sv: Ensamhetsträning

Unghundar är oförutsägbara, och lagen är ganska tydlig: Du får inte ha din hund bunden mer än två timmar åt gången.

Ensamhetsträningens a och o enligt mig: börja ganska tidigt, redan 1 vecka du fått hem valpen. Börja med små micropauser, typ några minuter, utöka långsamt (beroende på hundindividen också såklart) och sluta inte träna när det känns bra utan fortsätt!
Verkar hunden stressad, begränsa ytan som den vistas på.

Tillägg: Försök att lämna hunden när den är som mest nöjd, mätt, trött och lagom aktiverad (inte uppspelt)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 045
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 228
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka