Erika Lundström
Trådstartare
Vår gamla sjukliga häst har alltid varit ranglåg och oftast blivit utstött i flock . Det har gjort ont att se. Ibland har hon hittat en vän men dessvärre flyttar ju hästar in och ut i stall. Nu hade hon två hästar som gick i hagen intill och stod inne med henne på nätterna. Hon verkade ” bonda” lite och de gnäggade efter varandra. Jag kunde slappna av och inte behöva känna hur ensam hon var i Stallwt på nätterna. Nu har de här två hästarna flyttats till annan hage utom synhåll och ska gå på lösdrift. Min häst står ensam i Stallet frön 19 på kvällen . Jag fodrar då och jag går och ger natthö 22.00. Det känns inte bra att hon står ensam. Överdriver jag? Hon har lite hästar som hon ser omkring sig i hagar under dagarna men ingen kompis i sin hage / paddock och tyst och ensamt på nätterna. Hon är gammal och har varit sjuk men bättrat sig. Dock verkar hon deppig. Vad skulle ni göra? Så sorgligt att de andra hästägarna inte har empati med den gamla ensamma stallkamraten, kan jag tycka utan att de flyttar ut sina ponnies för att det är mer lättskött med lösdrift