ensam hemma

Vår_Vinter

Trådstartare
jag har bara en fråga. vi får hem våran valp snart. den är då 8 v. Första 6 v är de alltid någon hemma me henne. max en timma i slutet.
Om allt går som planerat så ska hon senare kunna vara ensam mellan 3-4 tim. Då när hon är 3½ mån.
De handlar om max 4 ggr/v.
:confused:

tycker ni de är helt fel att lämna "valpen" så länge då?
Vi börjar självklart redan från början med att försvinna bort några minuter för att sedan öka o öka. och i slutet förhoppnings vis kunna lämna henne en längre stund.

Detta handlar om 2-3 v /mån. då de andra 1-2 v hon är med på systers jobb (som oxå äger hunden). Då har hon alltid sällskap av henne.

Detta är en valp som är frammåt. är väldigt självstänig redan nu. klarar sig utan mamma. är väldigt nyfiken av sig.
 
Sv: ensam hemma

det beror ju på valpen , men jag hade då aldrig lämnat en 3 månaders valp ensam så länge! tycker det är idioti!
våran hund var inte ensam mer än nån timma fram tills hon var ca 5 månader, tror på att man ska få ett så bra förhållande till valpen som möjligt innan man lämnar dem. nu kan hon vara ensam i många timmar och går bara och lägger sig så fort vi går.
Men som sagt det beror helt på valpen, jag hade dock aldrig gjort det!
lycka till!
 
Sv: ensam hemma

Jag personligen tycker att det är lite tidigt att lämna valpen hemma ca 4 timmar/dag fyra dagar i veckan när den bara är 3,5 månad. Den är fortfarande ganska liten då...

Fast samtidigt vet jag en del som gör/har gjort det och det har fungerat men jag skulle inte göra det utan försöka hitta hundvakt dom dagarna.
 
Sv: ensam hemma

jo, helt indivuduellt.

Vi har möjlighet att syster kan ta med henne på jobbet oxå. De va bara en fundering.

kan skaffa hundvakt oxå ibland så hunden max blir ensam 2 tim. ite alla dagar med 2-3 ggr i veckan.
 
Sv: ensam hemma

Ja, det är alltid bra att man har en hundvakt fixad innan man tar hem valpen till sådana dagar när man inte har möjlighet att vara hemma med den hela tiden.

Tänk oxå på att även om valpen är självständig nu när den är med sina syskon och mamma så behöver inte det betyda att den blir lätt att lämna ensam.

Min hund var självständig när jag var och tittade på henne men skrek i högan sky så fort jag gick ut genom dörren hemma hos mej sen, så jag kunde inte lämna henne själv innan ca sex månaders ålder och då bara någon kort stund.

Nu fungerar det jättebra, men nu är hon ett år gammal.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 202
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 154
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 237
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp