Enklare fälttävlan?

P

Pocahontas_mi

Hej!

Jag har en häst som jag tränar/tävlar i hoppning. Hon har tidigare gått fälttävlan (upp till 1,20-1,30) och verkade trivas ganska bra med det också. Så nu undrar jag om det är någon som vet om det finns några VÄLDIGT enkla tävlingar (fälttävlan) i Sthlm med omnejd som ni kan rekommendera?

Jag hoppar henne runt 1,30-1,40 i vanliga fall, men med fasta hinder vill jag absolut inte ligga över en meter... Det ska bara vara en kul grej, så att vi (mest hon, själv är jag lite lite nervis :o) kan komma ut och slippa banan.

Några förslag? (kommer självklart åka ut och träna lite först :crazy: Hörde nått om en fälttävlansbana ute vid Hallstavik-hållet (?). Någon som vet nån närmare bara för lite enklare träning?)
Men tbax till jätte-enkla-små-skutt-tävlingar: var finns dom :confused:

Kramz

Ps. I fälttävlan blir det aldrig högre än max 1,20 på terrängen och 1,25 på banhoppningen vilket skulle betyda att din häst gått trestjärnigt?

Hmm... kan ha lyssnat lite fel när hon berättade. Kanske har startat 1,10-1,20 men tränat högre...

Anyway, 90 cm låter helt okej, men var hittar jag banorna?
Nån som vet? Och vad är det för regler som gäller för att få starta? Samma som hoppning? *helt lost*
:bump:

Du måste ha fälttävlanskortet innan du startar.
När du tar det kommer du få reda på mycket om hur man tävlar FT, samt att du kan ställa frågor som du behöver svar på.

Okej, tack :)
Men... hur tar jag fälttävlanskortet? Är det fälttävlansklubbarna som anordnar det eller hittar jag det någon annanstans? :confused:

Det vet ja faktiskt inte... kolla med distriktet, dom vet nog.
När ja tog Ftkortet så hittade jag det på en hemsida hos några som har en terrängbana.. (mantorp)

Kolla runt lite, det brukar stå nånstans om det. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 677
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 863
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 480
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund På tal om en annan tråd är jag lite fundersam över hur bruksraser är att leva med. Jag har själv varit inne länge på att det kan bli en...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 579
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar