Enkla övningar?

Z

zasso

Har länge varit intresserad av western men aldrig riktigt kommit igång. Har någon förslag på några enkla övningar till att börja med tills jag hittar en tränare som kan hjälpa mej. Har en häst som inte är utb. alls i western men skulle vilja börja prova några grunder. Är tyvärr väldigt dåligt om tränare här där jag bor, men får försöka börja gräva.... Det svåraste tycker jag måste vara att veta när hästen går rätt, vill ju inte att den ska lära sig fel el. få skador...

Sv: Enkla övningar?

Det jag kom på var när jag vill börja rida western och lärde min travare att stanna med hjälp av sätet endast. Jag överdrev jätte mycket, lutade mig lite tillbaka, satt emot med skänklar och säte, la ner handen. I början förstod han ju inte och jag fick använda tygeln för att stanna men det tog inte så lång tid innan han fattade vad han skulle göra och sen kunde man börja finjustera hjälperna.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 624
Senast: Nepenthe
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 151
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Lady_S
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka