Engelskt foder - Sunshine kanske vet?

F

fälttävlansnörd

Nu är det så att jag kanske tar mina två hästar och flyttar till England i ett år från och med sommaren 2006. Använder just nu uteslutande KRAFFT's produkter och jag undrar om någon vet om England har något motsvarande sortiment? Klart att det finns foder i England, men vilket är bäst och mest prisvärt, t.ex?

Sv: Engelskt foder - Sunshine kanske vet?

När jag jobbade på Irland använde vi Red Mills. Hästarna var jättefina på det och det finns i många varianter.

Dom flesta foder-märken i England är mkt bättre än Krafft!!!!!! Själv har jag bra erfarenhet av Spillers,som numera också säljs i Sverige.
Baileys och Dodson&Horrell är också välkända bra foder.

Jag använder red mills och ska aldrig byta ut det fodret om jag inte måste

När jag hade min häst i england använde jag dodson&horrell och spillers, det gör jag visserligen fortfarande! helt oslagbara!!

Here I am :banana:

Jag använder Dengie för de har kanonbra lucernprodukter, och Allen & Page för de odlar organiskt. Jättenöjd med båda. Sen har jag också Speedibeet, HorseHage hösilage och så mineral/vitamintillskott från TopSpec som i mitt tycke är den bästa.

Men det finns ju HUR mycket som helst att välja på, t.ex. Spillers, Dodson & Horrell, Badminton, Saracen, Baileys, Balanced Horse Feeds....listan är nästan oändlig! Gör google sökning på horse feeds (engelska google) så får du upp alla hemsidor.

Välkommen till England :bump:

Glömde - priserna är rätt lika överlag. 4-8 pund kostar en 20-25 kgs säck vanligtvis om det inte gäller t.ex. Blue Chip som är högkoncentrerat och går på 30-35 pund :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat